וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתו מצמא ומרעב: ספרד איתרה 24 גופות מהגרים לחופי האיים הקנריים

29.4.2021 / 14:45

חיל האוויר חילץ שלושה אנשים ששרדו בלב האוקיינוס במשך 21 יום, אחרי שיתר שותפיהם למסע המסוכן מתו לפני שהצליחו להגיע לאירופה. זה אחד מנתיבי ההגירה המרכזיים מאפריקה לאירופה, ולפחות 90 איש מתו מתחילת השנה

צוותי חירום נושאים גופה של מהגר שטבע למוות לחופי האיים הקנריים, ספרד, 28 באפריל 2021. AP
המהגרים עוברים מרחק של 400 עד 1,500 ק"מ. חילוץ אחת הגופות, אתמול/AP

ספרד חילצה 24 גופות של מהגרים מאפריקה, בהם שני קטינים, אחרי שככל הנראה מתו מצמא ומרעב בעת ניסיונם להגיע לאיים הקנריים. סירת העץ שלהם זוהתה לראשונה על ידי מטוס מחיל האוויר של ספרד, כשהיא צפה במרחק של 490 ק"מ מהאי אל היירו ביום שני.

לפי המחלצים, רק שלושה מהגרים - שני גברים ואישה - נותרו בחיים, אך הם בקושי הצליחו לזוז. המשלחת של ממשלת ספרד לאיים הקנריים מסרה כי הם פונו על ידי מסוק צבא לאי טנריף והועברו לבית חולים במצב קשה. על פי המחלצים מחיל האוויר הספרדי, השורדים סיפרו כי הם היו 22 ימים בלב האוקיינוס האטלנטי.

המסע המסוכן מחופה המערבי של אפריקה לארכיפלג הספרדי הפך לנתיב מרכזי עבור מהגרים ומבקשי מקלט הבוחרים מהמלחמות, האלימות והעוני ביבשת, תופעות שהחריפו בתקופת מגיפת הקורונה. סירות המהגרים צריכות לעבור מרחק של 400 עד 1,500 ק"מ, תלוי בנקודת היציאה, כדי להגיע לשטחה של אירופה. לעתים קרובות, המזון, המים והדלק שלהם אוזלים לפני שהם מגיעים ליעדם.

צוותי חירום נושאים גופה של מהגר שטבע למוות לחופי האיים הקנריים, ספרד, 28 באפריל 2021. AP
כ-4,300 מהגרים ופליטים הגיעו לאיים הקנריים מתחילת השנה/AP

סוכנויות ההגירה והפליטים של האו"ם מסרו בהצהרה משותפת כ-4,300 מהגרים ופליטים הגיעו לאיים הקנריים מתחילת השנה, בעוד ש-90 איש, כולל נשים וילדים, מתו בדרכם. לפי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה, לפחות 849 מתו או נעדרו בשנה שעברה בעת מסעם אל האיים, לעומת 23 אלף איש שהצליחו להגיע ליעדם. עם זאת, הארגון מודה כי מספר המתים האמיתי ככל הנראה גבוה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully