וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': אם מנדלבליט יוביל לנבצרות הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם

עודכן לאחרונה: 28.4.2021 / 9:11

יו"ר הציונות הדתית תקף את היועמ"ש לאחר הדיון הסוער בממשלה שבעקבותיו באה החלטת בג"ץ להקפיא את מיוניו של אקוניס כשר משפטים. הוא צייץ בטוויטר כי אם מנדלבליט יוביל "בכוחנות הפיכה שלטונית", העם "יאבק על עצמאותו וריבונותו"

בווידאו: גנץ ונתניהו על ישיבת הממשלה הסוערת והוויכוח על מינוי שר משפטים/צילום: דוברות כחול לבן ודוברות הליכוד

יו"ר ציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', הזהיר הלילה (רביעי) כי אם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט יוציא את ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות, הוא יפגוש ב"כוחנות נגדית של העם". סמוטריץ' כתב את הדברים לאחר הדיון הסוער בממשלה על מינוי שר משפטים קבוע שבעקבותיו באה החלטת בג"ץ להקפיא את מינויו של השר אופיר אקוניס לתפקיד.

בהמשך להצבעת שרי הליכוד בממשלה על מינוי אקוניס, שנפסלה על ידי היועמ"ש בטענה כי אינה חוקית, עלו טענות כי יש סיבות לבחון האם להוציא את ראש הממשלה לנבצרות מהתפקיד. סמוטריץ' יצא נגד אפשרות כזו וכתב: "צריך לומר בקול ברור: מנדלבליט לא מוסמך להוציא את ראש הממשלה לנבצרות".

"אין חוק כזה ואין חיה כזו. האיום המסוכן הזה אינו איום על נתניהו, הוא בכלל לא העניין. זה איום על הדמוקרטיה ועל העם ואם מנדלבליט יוביל בכוחנות הפיכה שלטונית הוא יפגוש כוחנות נגדית של העם שיאבק על עצמאותו וריבונותו", צייץ.

בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעת הציונות הדתית, 19 באפריל 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
מזהיר מהתנגדות כוחנית. סמוטריץ'/צילום מסך, ערוץ כנסת

ב-15:30 בג"ץ יקיים דיון בעתירות בנושא. בהחלטתו, הוציא בג"ץ צו ביניים נגד ההחלטה שהתקבלה בישיבת הממשלה למנות את אקוניס, וקבע כי הוא לא יכהן בתפקיד עד לקבלת החלטה אחרת בנושא.

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

עוד קבע בג"ץ כי נתניהו ואקוניס יגישו תצהיר תשובה בנוגע לעתירה עד השעה 11:00, כשעל יתר המשיבים הורו להגיש תצהיר עד השעה 13:00. בבית המשפט העליון שוקלים לקיים את הדיון בשידור חי.

"למען הזהירות, ניתן בזאת צו ביניים המורה כי השר אופיר אקוניס לא יחל לכהן בתפקיד שר המשפטים עד החלטה אחרת שתינתן על ידי בית משפט זה", כתבו שופטי בג"ץ בהחלטתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully