וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני עיתונאים ספרדים ואזרח אירי נהרגו על ידי חמושים בבורקינה פאסו

27.4.2021 / 18:38

שיירה ביטחונית, שבה היו גם אזרחים זרים, הותקפה בסמוך לשמורת טבע במזרח המדינה. הממשלה מאשימה "טרוריסטים" במארב הקטלני

שלושה אזרחים זרים, בהם שני עיתונאים ספרדים, נרצחו במהלך מארב שהוצב לסיור הנאבק בציד בלתי-חוקי בבוריקנה פאסו. המתקפה התרחשה אתמול, והיום (שלישי) אישר ראש ממשלת ספרד, פדרו סנצ'ס, כי שניים מאזרחי המדינה נהרגו במהלך צילומי סרט דוקומנטרי. "אנחנו מאשרים את הנורא מכל", צייץ סנצ'ס. משרד החוץ של אירלנד מסר אתמול כי הוא מודע לדיווחים על המתקפה וכי הוא פועל בצמוד עם שותפיו הבינלאומיים.

הממשלה של בורקינה פאסו אישרה כי ארבעה אנשים, בהם שלושה זרים, נעדרים אחרי המארב שהוצב לשיירה במזרח המדינה, אך אמרה כי התמונות של הגופות שלהם המפורסמות ברשתות החברתיות טרם אומתו כשלהם. אחד משלושה גורמי ביטחון מקומיים שדיברו עם רויטרס בעילום שם אמר כי חייל מקומי נעדר אף הוא.

אף אחד לא קיבל אחריות על המתקפה בכביש המוביל לשמורה המיוערת פאמה. הממשלה אמרה כי היא טרם זיהתה את החמושים שתקפו את השיירה, אך הגדירה אותם בתור טרוריסטים. היחידה שהותקפה היא חלק מכוח משולב חדש של הצבא, המשטרה ופקחי יערות שעברה חצי שנה של אימונים ורק החלה לפעול באזורי שימור סביב פאמה, בסמוך לגבול עם בנין וטוגו.

בוריקנה פאסו, כמו מרבית אזור הסהאל שבמערב אפריקה, חווה משבר ביטחוני הולך וגובר כשקבוצות המזוהות עם אל-קאעדה ודאעש מבצעות מתקפות נגד הצבא והאזרחים, חרף תמיכתם של כוחות מצרפת והאו"ם. החמושים, לפי ההערכות, מחזיקים בכמה בני ערובה מערביים בבורקינה פאסו, מאלי וניז'ר.

מוקדם יותר החודש הזהיר האו"ם כי האלימות הגוברת בבורקינה פרסו מאיצה את משבר העקורים באזור, שצומח במהירות. כשלושה מיליון פליטים ועקורים מפוזרים בסהאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully