וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ספינה סעודית הותקפה בים האדום

עודכן לאחרונה: 27.4.2021 / 13:54

חברת האבטחה הימית Dryad Global מסרה כי כלי שיט, ככל הנראה מכלית סעודית, הותקף לחופי עיר הנמל ינבוע. בריאד טענו כי הם סיכלו מתקפה של סירת תופת, אך לא ציינו אם נגרם נזק במהלך המבצע. הממלכה האשימה בעבר את החות'ים באחריות למתקפות דומות

הספינה הסעודית NCC DAMMAM. marine traffic, אתר רשמי
לפי אחד הדיווחים, עשן נצפה מהספינה. המכלית NCC Dammam/אתר רשמי, marine traffic

ערב הסעודית אמרה היום (שלישי) כי היא סיכלה מתקפה של סירת תופת לחופי הים האדום. זאת אחרי שחברת האבטחה הימית Dryad Global מסרה כי קיבלה "דיווחים לא מאומתים" על תקיפת כלי שיט בסמוך לעיר הנמל הסעודית ינבוע.

הצהרת משרד ההגנה הסעודי לא ציינה אם נגרם נזק כלשהו במהלך המבצע של הצי לירוט והשמדת כלי השיט הבלתי-מאויש. משרד ההגנה בריאד אמר כי הוא חוקר מי אחראי ל"ניסיון העוין".

Dryad Global אמרה מוקדם יותר כי היא קיבלה דיווחים על תקיפת מכלית הנפט NCC Dammam שבבעלות חברת הספנות הסעודית הלאומית, אך מנכ"ל החברה טען שאף אחת מהספינות לא נפגעה.

מפה של אזור התקרית לחופי ינבוע, ערב הסעודית. ללא, עיבוד תמונה
מפת אזור התקיפה/עיבוד תמונה, ללא

שירות הסחר הימי של בריטניה מסר אף הוא כי הוא מודע לדיווחים על תקרית שאירעה לא הרחק מינבוע וכי עשן נצפה עולה מכלי שיט.

בדצמבר, ערב הסעודית אמרה כי מכלית שעגנה בנמל ג'דה הותקפה על ידי סירת תופת, לאחר תקרית נפרדת במסוף סעודי אחר בים האדום שבה נפגעה מכלית בפיצוץ. ריאד האשימה את החות'ים הפרו-איראנים בתימן, שנגדם היא מנהלת מלחמה מאז 2015.

בנוסף לעימות הימי בין הקואליציה הסעודית למורדים השיעים, זירת הים האדום הפכה למוקד התנגשות בין ישראל לבין איראן בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully