וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכדו של הרב קנייבסקי נועד עם גנץ: תומכים בהצעת נתניהו שתכהן ראשון ברוטציה

עודכן לאחרונה: 26.4.2021 / 17:57

יענקי קנייבסקי אמר ליו"ר כחול לבן בפגישה כי לציבור החרדי יש "חוב מוסרי כלפיך ותמיכה במהלך", והוסיף: "אנו מבינים כי אינך מעוניין לתת אשראי לנתניהו בשל קרעי האמון". הצעת נתניהו לגנץ כוללת חתימה על הסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו הוא יכהן ראשון במשך שנה

יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, נועד עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, 26 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
"לציבור החרדי יש חוב מוסרי כלפיך". קנייבסקי וגנץ בלשכתו/אתר רשמי, ללא

יענקי קנייבסקי, נכדו של הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, נועד היום (שני) עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. זאת, לאחר שהוצע לגנץ לכהן ראשון ברוטציה בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

קנייבסקי אמר לגנץ כי לציבור החרדי יש "חוב מוסרי כלפיך ותמיכה רחבה במהלך האמור. אנו מבינים כי אינך מעוניין לתת אשראי לנתניהו בשל קרעי האמון, עלינו לפעול יחד בשיתוף פעולה".

הוא הוסיף כי לציבור החרדי היכרות רבת שנים עם גנץ, ולדבריו, החרדים מוקירים ומעריכים את יושרו ואמינותו ודאגתו לכלל עם ישראל. לדבריו, "יש להקים ממשלה שתייצג את כולם תוך התחשבות בציבור וכמיליון האזרחים שתמכו בדרכה של הליכוד".

הרב קנייבסקי הוא מנהיג הזרם הליטאי במגזר החרדי, ומזוהה פוליטית עם סיעת דגל התורה בראשה עומד ח"כ משה גפני. לסיעה יש ארבע חברי כנסת מכהנים בכנסת הנוכחית.

רה"מ, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בכנסת 21 באפריל 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
חידוש הסכם הרוטציה. נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

נתניהו הציע לגנץ להתמנות לראש ממשלה באופן מיידי, ולחתום על הסכם רוטציה מחודש שבמסגרתו גנץ יכהן ראשון במשך שנה, שלאחריה נתניהו יכהן שנתיים, ובסוף השנה השלישית שוב גנץ. גורמים בליכוד ובכחול לבן אישרו אמש את הדיווח, שפורסם לראשונה בחדשות 12, על שיחה שהתקיימה בין נתניהו ובין גנץ בשבוע שעבר, שבמהלכה הועברה ההצעה. גנץ, כך אומרים בכחול לבן, השיב לנתניהו על ההצעה: "אני לא רואה איך זה מתכנס".

ההצעה לגנץ היא למעשה חידוש הסכם ממשלת החילופים עליו חתם עם נתניהו בדיוק לפני שנה, אחרי הבחירות השלישיות. חודש לאחר חתימת ההסכם, בליכוד החליטו להפר את הסיכום על תקציב חד שנתי, כדי להתחמק ממימוש הרוטציה, שהיתה אמורה לעבור לגנץ בנובמבר 2021. ההפרות של ההסכם הובילו לפירוק הממשלה, מבלי שהועבר תקציב המדינה, ופיזור הכנסת לבחירות הרביעיות בסוף דצמבר אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully