וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשויות הערביות סירבו ששגריר האמירויות ישתתף באירוע, וביבס החליט לבטל אותו

עודכן לאחרונה: 24.4.2021 / 19:15

מרכז השלטון המקומי הודיע שארוחת איפטאר חגיגית לרמדאן לא תתקיים, בין היתר בשל הזעם שעוררה הזמנתו לאירוע של מוחמד אל-חאג'ה. "לא מסכימים שיעשו מהלכים פוליטיים על גבינו", אמר אחד מראשי הרשויות. הוועד החליט להחרים מפגש גם עם הפרויקטור לענייני המגזר הערבי

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי. מרים אלסטר, פלאש 90
ביטל את הביקור. ביבס/פלאש 90, מרים אלסטר

מרכז השלטון המקומי ביטל היום (שבת) ארוחת איפטאר חגיגית לשבירת צום הרמדאן היומי שהתכוון לקיים מחר עבור ראשי הרשויות הערביות, בין היתר בשל ההחלטה לבטל את הזמנתו לאירוע של שגריר איחוד האמירויות בישראל, מוחמד אל-חאג'ה.

השתתפותו המתוכננת של השגריר באירוע עוררה זעם בקרב ראשי הרשויות והנהגתם, ובסוף השבוע הם הודיעו ליו"ר השלטון המקומי, חיים ביבס, כי יחרימו את האירוע. לאחר שנמסר להם כי השתתפותו של אל-חאג'ה בארוחה בוטלה, הם נעתרו להזמנה לקיים את האירוע במועד המתוכנן במלון רמדה בנצרת, אולם בהמשך חזרו בהם והודיעו כי לא ישתתפו.

ועד ראשי הרשויות הודיע ביום חמישי כי החרמתו את אירוע איפטאר הרמדאן של המרכז לשלטון מקומי באה למנוע "יישום סדר-יום ומטרות פוליטיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל ח'אג'ה, בלשכת רה"מ בירושלים 2 במרץ 2021. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו ואל-חאג'ה/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

"עם כל הכבוד, למה דווקא הוא מוזמן ולא אחרים", הסביר לוואלה! אחד מראשי הרשויות שבחר שלא להזדהות בשמו. "דווקא מדובר באירוע מבורך שמקיים המרכז לשלטון מקומי מדי שנה, אבל כולם מבינים את הרגישויות ואנחנו לא מסכימים שיעשו מהלכים פוליטיים על גבנו, בטח לא על רקע סעודת החג הקדוש. בכלל, שלא יתכננו אירוע עבורנו מבלי להתייעץ איתנו".

במקביל, הוועד הבהיר כי החליט להחרים גם את המפגש שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מבקש לקיים בין ראשי הרשויות הערביות עם מפקד משטרת ירושלים לשעבר, ניצב (בדימוס) אהרון פרנקו, "כדי לא לתת לגיטימציה למינויו כרכז ממשלתי לנושאים פלסטיניים בשטחים הכבושים".

מינויו של פרנקו כפרויקטור למגזר הערבי זוכה לביקורת מאז הוכרז, ובחברה הערבית הוא נתפס כמינוי פטרוני. גם האגודה לזכויות האזרח פנתה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יורה לרוה"מ לחזור בו מהבחירה באיש "שבעבר הלא רחוק התבטא בהכללה ובגזענות כלפי החברה הערבית", ומאחר ויש צורך ב"רקע ותפיסה ביטחונית לתפקיד שמחייב בניית שותפות ויחסי אמון עם החברה הערבית ותכלול עבודת כל המשרדים בכל התחומים".

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה כי "בשל שורת נושאים הדורשים טיפול מידי במגזר הערבי, החליט מרכז השלטון המקומי לדחות בשלב זה את האירוע החגיגי שתוכנן לאיפטאר ולהפוך את המפגש לישיבת עבודה פנימית שתידון בנושאים שעל סדר היום. הישיבה מיועדת לגורמים המקצועיים בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully