וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה אליזבת מציינת יום הולדת 95 ללא פיליפ: "נרגשים מכל המחוות"

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 16:31

בהתבטאות ראשונה מאז מותו של בעלה מוקדם יותר הוחדש, הודתה המלכה לכל התמיכה שקיבלה המשפחה. "תזכורת לכך שהייתה לו השפעה כה יוצאת דופן על אינספור אנשים לאורך חייו"

בווידאו: הנסיכים וויליאם והארי תועדו משוחחים במהלך ההלוויה של הנסיך פיליפ/צילום: רויטרס

המלכה אליזבת אמרה היום (רביעי) שהיא נרגשת מכל המחוות שנעשו לבעלה המנוח הנסיך פיליפ, בהתבטאות פומבית ה מאז מותו בתחילת החודש בגל 99 וביום שבו היא מציינת את יום הולדתה ה-95.

"בעוד שאנחנו כמשפחה מצויים בתקופה של עצב רב, זו הייתה נחמה לכולנו לראות ולשמוע את המחוות שנעשו לבעלי מהממלכה המאוחדת, חבר העמים והעולם", אמרה המלכה. "משפחתי ואני רוצים להודות לכולכם על התמיכה והאדיבות שהובעו כלפינו בימים האחרונים. התרגשנו עמוקות, ואנחנו ממשיכים לקבל תזכורות לכך שלפיליפ הייתה השפעה כה יוצאת דופן על אינספור אנשים לאורך חייו".

המלכה נראתה לראשונה בציבור ביום שבת, במהלך הלווייתו של בעלה במשך יותר מ-70 שנה בטירת וינדזור. הטקס היה מצומצם וסגור ל-30 בני משפחה בלבד.

המלכה אליזבת בקפלת סנט ג'ורג' שבטירת וינדזור בהלווית בעלה, הנסיך פיליפ, 17 באפריל, 2021. רויטרס
המלכה בטקס ההלוויה של פיליפ, שבת/רויטרס

הנסיך פיליפ, יליד יוון, התחתן עם אליזבת ב-1947 וזכה להערכה על השינויים המודרניים שהכניס לארמון לאורך עשרות שנותיו לצדה של המלכה. אליזבת כינתה אותו בעבר "העוגן והמשענת" שלה. היא תבלה את יום הולדתה, שבדרך כלל מצוין, אם בכלל, באופן מצומצם, בארמון וינדזור.

השנה יום ההולדת יהיה צנוע עוד יותר, בשל תקופת האבל בת השבועיים שבה שרויה משפחת המלוכה, ללא מטחי הכבוד המסורתיים ממגדל לונדון או בהייד פארק בבירה. למלכה יש יום הולדת רשמי שמצוין בטקסיות רבה יותר ביום שבת השני של חודש יוני.

"קיבלתי לרגל יום הולדתי ה-95 ברכות רבות, ואני מעריכה את זה מאוד", מסרה אליזבת, המונרכית הוותיקה ביותר בעולם.

בין המברכים היה ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שלא השתתף בטקס ההלוויה של פיליפ בשל הגבלות הקורונה. "אני גאה לכהן כראש ממשלתה", צייץ.

הלוויתו של הנסיך פיליפ בוינדזור, בריטניה 17 באפריל 2021. GettyImages
היה יועצה הקרוב ביותר של המלכה. ארונו של הנסיך פיליפ בהלוויה, שבת/GettyImages

עם מותו של פיליפ, איבדה אליזבת את היועץ הקרוב והנאמן ביותר שלה, שהיה לצדה לאורך כל 69 שנות שלטונה. כל זאת במקביל לאחד המשברים החמורים ביותר במשפחת המלוכה בעשורים האחרונים, עם טענות לגזענות והזנחה מצד הנסיך הארי ואשתו האמריקנית מייגן מרקל.

כלי תקשורת בממלכה דיווחו כי בני משפחה יבקרו את המלכה בימים הקרובים כדי שלא תרגיש לבדה בימים אלו. דובר של ארמון בקינגהאם סירב להגיב, ואמר כי כל ענייני המשפחה לאחר ההלוויה יהיו פרטיים.

אליזבת נולדה ב-21 באפריל 1926 במרכז לונדון. היא עלתה לכס ב-1952 בגיל 25, ועקפה בספטמבר 2015.את סבתא-רבתא-רבתא שלה, המלכה ויקטוריה, כמונרך הוותיק ביותר בהיסטוריה של בריטניה. היא משמשת מלכה גם עבור 15 מושבות בריטיות לשעבר, כולל קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully