וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש הימין בגרמניה בחר יורש למרקל: מנהיג המפלגה השמרנית ארמין לאשיט

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 15:15

מושל המדינה המאוכלסת ביותר בגרמניה יהיה המועמד של המרכז-ימין בבחירות בספטמבר, שבהן לא תתמוד הקנצלרית ב-16 השנים האחרונות. מולו התחרה מנהיג המפלגה הבווארית מרקוס זודר, הפופולרי יותר

ארמין לאשיט, מושל מדינת המחוז המאוכלסת ביותר בגרמניה, נבחר היום (שלישי) למועמד גוש הימין-מרכז לתפקיד הקנצלר לקראת הבחירות בספטמבר, שבהן ייבחר, או תיבחר, מחליף לאנגלה מרקל. לאשט, בן 60, עומד בפני קרב משמעותי נוסף: להתחבר לבוחרים ולשכנע את המצביעים השמרנים המאוכזבים שתמכו ביריבו הפופולרי יותר, מרקוס זודר.

הגוש השמרני של מרקל היה האחרון לבחור מועמד לקראת הבחירות ב-26 בספטמבר, שיבשרו על עידן חדש בכלכלה הגדולה ביותר באירופה אחרי כמעט 16 שנות שלטונה של מרקל. המרוץ הפך לדו-קרב סוער בין לאשיט, יו"ר מפלגתה של מרקל, לבין זודר, שעומד בראש מפלגת האחות הבווארית הקטנה יותר, האיחוד הנוצרי-סוציאלי. "אנחנו נתמוך בו בכל כוחנו, מבלי לנטור טינה", אמר היום זודר, אחרי שנודע על הפסדו בבחירות חשאיות.

כמה סיעות במפלגה הנוצרית-דמוקרטית העדיפו את זודר, בעוד שאחרות התנגדו נחרצות לדחיקתו של לאשיט. הסקרים מיטיבים יותר עם זודר, אך לאשיט נבחר בינואר כיו"ר המפלגה הגדולה יותר מבין השתיים. ההבדלים ביניהם הם בעיקר אישיים וסגנוניים ופחות אידיאולוגיים. לאשיט הוא מושל נורדריין-וסטפאליה שבמערב גרמניה, וזודר מושל מדינת בוואריה.

יו"ר המפלגה השמרנית של גרמניה, ארמין לאשיט, מוסר הצהרה מחוץ למטה המפלגה בברלין, 19 באפריל 2021. AP
זכה לתמיכת הנהגת המפלגה השמרנית. לאשיט מחוץ למטה המפלגה בברלין, אתמול/AP

בתחילת שבוע שעבר, לאשיט החל לגייס באופן רשמי את הנהגת המפלגה סביבו. עם זאת, זודר אמר כי הנושא לא צריך להיפתר "רק בחדר אחורי קטן".

אחרי ימים של שיחות שבהן לא גובש פתרון אלא נחשפו המחלוקות העמוקות במפלגה, זודר אמר כי המפלגה הגדולה ביותר בגוש חייבת להכריע בנושא, וכי סיעתו תכבד כל "החלטה ברורה".

אחרי דיון סוער של הנהגת המפלגה שנמשך עד אחרי חצות, 31 מחבריה הצביעו בעד לאשיט, תשעה בעד זודר ושישה נעדרו, לפי סוכנות הידיעות הגרמנית. עם פרסום התוצאות, זודר הודה בהפסדו.

הגוש של שתי המפלגות מתמודד יחד בבחירות הפדרליות, ויש לו סיעה משותפת בבונדסטאג בברלין. ברמת המדינות, מפלגתו של זודר קיימת רק בבוואריה, ואילו המפלגה הנוצרית-דמוקרטית רצה בכל יתר 15 מדינות המחוז של גרמניה.

הגוש השמרני מוביל בסקרים על מפלגת הירוקים, שאתמול בחרה באנלנה ברבוק כמועמדת שלה לתפקיד הקנצלרית. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, המדשדשת בסקרים, בחרה בשר האוצר אולף שולץ כמועמדה לפני חודשים. היא חברה כיום בקואליציה עם הגוש של מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully