וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא הכניס לי פליק ברגל": האזהרות לא הספיקו, והמתרחצים חזרו לכרישים בחדרה

עודכן לאחרונה: 25.4.2021 / 12:49

גם היום הגיעו סקרנים לאזור תחנת הכוח "אורות רבין" לצפות ולשחות לצד הדגים הטורפים. בעוד יש מי שנהנה מהדגים "החמודים", רבים קוראים להסדרת האכיפה במקום - לפני שיהיה מאוחר מדי. "אנשים מעזים יותר ויותר, מישהו לא עלינו יקבל את הביס"

בווידאו: ישראלים מתעלמים מהאזהרות ומתקרבים לכרישים בחוף בחדרה/צילום: שלומי גבאי ואילן ברונקש

גם היום (שלישי), ולמרות האזהרות, מתרחצים הגיעו לשחות עם כרישים באזור תחנת הכוח "אורות רבין" בחדרה. המחזה הוא סוריאליסטי. צעירים ומבוגרים, גברים ונשים, נכנסים למים ומתקרבים לטורף הימי.

"צפינו היום בכרישים מרחוק", סיפרו האופנוענים ג'קי אייזן ושרון רוכנברג כבני ה-50 מחיפה, עובדים לשעבר של חברת החשמל. "מה שקורה כאן עם האנשים לאחרונה זו תופעה חדשה. חייבים להסדיר את זה. אין אכיפה ואנשים מגזימים, ואז יבוא המקרה ומישהו לא עלינו יקבל את הביס".

לפי השניים, "אנשים מעזים יותר ויותר: ללטף, לגעת, להתקרב מה שיותר להכול. לזכרוננו מאז ומעולם היו באים כרישים, אבל הכמות גדלה בשנים האחרונות, זה התפרסם ובאים יותר אנשים".

תושב חדרה, נהנה עם כרישים. אילן ברונקש, אתר רשמי
"אין אכיפה ואנשים מגזימים". ברוך בחדרה, היום/אתר רשמי, אילן ברונקש
כרישים בחדרה 19 באפריל 2021. שלומי גבאי
מתקרבים ללא חשש. כריש בחדרה/שלומי גבאי

הסיבות להגעתם של הכרישים לחופי חדרה לא ידועות לגמרי, גם לא למומחים. הם נמשכים למים חמים, אך זה לא יכול להיות ההסבר היחידי מאחר שמאגרים של תחנות כוח יש בכל מקום. הסברה היא כי מאות הדגים המתים שהתגלו בימים האחרונים באזור הם מזון עבור הכרישים, וייתכן שגם הסיבה לפסיביות היחסית שלהם לגבי בני אדם.

אלא שחלק מהמתרחצים מסרבים להכיר בסכנות. ברוך, שהגיע היום לחוף בחדרה, סיפר כי "עמדתי על סלע באמצע המים. כריש עבר על ידי והכניס לי פליק עם החרטום ברגל ואחר כך עם הסנפיר נתן לי מכה".

טל מנדל, מתרחצת נוספת, אמרה כי "עברה כרישה מזן אפרורי ונישקה לי את העקב, ככה בקטנה, נשיקה חמודה כזאתי. היא המשיכה הלאה. הייתה חמודה באמת".

אלעד פורת, הגיע לשחות עם כרישים בחדרה. יואב איתיאל
אלעד פורת, שהגיע לשחות עם כרישים בחדרה/יואב איתיאל
מטיילות בשביל ישראל, הגיעו לראות כרישים בחדרה. יואב איתיאל
נטע בשארי (משמאל), רוני דדון, טל מנדל. מטיילות בשביל ישראל, היום/יואב איתיאל

גם מעין, סטודנטית למדעי הים באוניברסיטת חיפה, הגיעה הבוקר לצפות בכרישים. היא הביעה צער על הפגיעה של הסקרנים בטבע. "אנשים עולים עם סירות, מורידים עוגן, מפעילים מנועים", תיארה. "שתי סירות עוגנות שם עכשיו, זה לא תקין. זו צריכה להיות חוויה של הטבע, חוויה ייחודית, שלצערי עכשיו יוצרת פגיעה. אני מקווה שהחברה להגנת הטבע והרשויות פועלות להסדיר את זה".

החל מהיום: עיריית חדרה תאכוף את הכניסה לחוף הלא מוכרז

רשות הטבע והגנים התריעה בשבוע האחרון בפני הציבור שלא לצלול בסמוך לכרישים המתרכזים באזור תחנת הכוח. הם הדגישו כי המפגש עם הכרישים אינו צפוי או נשלט, ולכן אסור להאכיל אותם ויש לשמור מהם מרחק.

עיריית חדרה הודיעה היום כי תחל לאכוף כניסה למים בחוף לא מוכרז. בהודעה נמסר כי "רשות הטבע והגנים היא הגוף שאמור לאכוף את נושא הכרישים והיא זאת שעד היום עסקה בנושא. אולם, בעקבות המקרים האחרונים, הנחה ראש העירייה צביקה גנדלמן, לבצע פעילות פיקוח ואכיפה בכל הקשור לכניסה למים, היות שהמקום אסור לרחצה ואינו חוף מוכרז. עיריית חדרה הציבה שלטים חדשים במקום ותפקח ותאכוף במידת הצורך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully