וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ארה"ב לשעבר וולטר מונדייל מת בגיל 93

מונדייל היה סגנו של קרטר הדמוקרטי ב-1976 והשניים הפסידו 4 שנים לאחר מכן לרייגן. הוא התמודד בעצמו על הנשיאות ב-1984, אך נחל את התבוסה הקשה ביותר אי-פעם כשניצח במדינה אחת בלבד. הוא אף הראשון שהריץ אישה כסגניתו. "היה סגן הנשיא הטוב ביותר", ספד לו קרטר

וולטר מונדייל לצד ג'ימי קרטר בוועידת המפלגה הדמוקרטית לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב, 15 ביולי 1976. רויטרס
מונדייל וקרטר אחרי ועדת המפלגה הדמוקרטית ב-1976/רויטרס

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר וולטר מונדייל מת הלילה (שלישי) בגיל 93 במיניאפוליס - כך הודיעה משפחתו. מונדייל היה סגנו של הנשיא ג'ימי קרטר, וניצח עמו בבחירות ב-1976. הוא היה בתפקיד במשך קדנציה אחת, אחרי שהשניים הפסידו לרונלד רייגן הרפובליקני ב-1980.

מונדייל התמודד בעצמו על תפקיד הנשיא ארבע שנים לאחר מכן, אך נחל את התבוסה הקשה ביותר אי-פעם בבחירות בארצות הברית. הוא ניצח רק במדינת הבית שלו מינסוטה, וסיים עם 13 אלקטורים בלבד, בעוד שרייגן שייט לכהונה שנייה עם 525 אלקטורים מהדהדים.

קרטר אמר כי הוא רואה במונדייל "סגן הנשיא הטוב ביותר בהיסטוריה של ארצנו". מונדייל עשה היסטוריה כשבחר אישה לתפקיד המועמדת לתפקיד סגן הנשיא, ג'רלדין פררו. קרטר אמר כי מונדייל היה "שותף רב-ערך ומשרת נאמן של אנשי מינסוטה, ארצות הברית והעולם". הוא הוסיף כי הוא ורעייתו רוזלין מוסרים את תנחומיהם למשפחה.

הנשיא ג'ו ביידן ורעיתו ג'יל מסרו כי "יכולנו לקרוא לאחד מהפטריוטים ומשרתי הציבור המסורים ביותר של ארצנו חבר קרוב ומנטור".

משפחתו של מונדייל ציינה את הישגיו בתחום הדיור, זכויות האזרח והסביבה. היא ציינה כי בקרוב יוכרזו תוכניות על הנצחתו של סגן הנשיא לשעבר במינסוטה ובוושינגטון הבירה.

סגן נשיא ארה"ב לשעבר וולטר מונדייל, 31 באוקטובר 2002. רויטרס
מונדייל ב-2002/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully