וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה גירשה אמריקאית שנתנה "טיפים" לאל קאעדה

30.1.2003 / 13:28

החשד: יצרה קשר באינטרנט עם ארגוני טרור איסלאמיים והציעה להם מטרות לטרור; על הכוונת: שחקנים מפורסמים ואולפני הוליווד; הציעה עצמה גם לביצוע המשימה; גורשה ממוסקבה לארה"ב

רוסיה גירשה אישה אמריקאית בת 34 שעל פי האשמות יצרה קשר עם גורמים איסלאמיים קיצונים וניסתה לייעץ להם בענייני טרור. מייגן מק'רי, כך נטען על ידי גורמים רשמיים בשירות הביטחון הרוסי, האף.אס.בה, הציעה לאותם ארגונים דרך האינטרנט לא לבצע פעולות טרור נגד מטרות גדולות ומסובכות שעולות הרבה כסף וקשות לביצוע. לחלופין היא הציעה, לתקוף מטרות קלות יותר כמו "אולפני הוליווד" ושחקנים הוליוודים. כמו כן היא הציעה להם עזרה בתכנון ובביצוע הפיגועים.

אותם הגורמים אמרו גם כי בין הארגונים עמם יצרה מק'רי קשר היו אל קאעדה ו"האחים המוסלמים". על פי החשד היא נתנה להם עצות היכן וכיצד לבצע פעולות טרור.

יחד עם זאת, מק'רי גורשה מהמדינה על כך שלא חידשה את הוויזה שלה ולא עקב החשדות המיוחסים לה. חברת התעופה הרוסית, "ארופלוט", אישרה שנוסעת העונה לשם זה טסה באמצעותם ממוסקבה ללוס אנג'לס.

בבי.בי.סי דווח כי מק'רי קיימה את הקשרים מביתה במוסקבה. "דרך האינטרנט היא קיימה קשרים עם שורה של ארגונים איסלאמיים קיצוניים והציעה להם עצות כיצד לבצע פעולות טרור, במיוחד בארה"ב", אמרו באף.אס.בה.

בתחנת הטלוויזיה הרוסית "רוסיה טי.וי" דווח כי האישה אמרה לשלטונות כי עזבה את ארה"ב לפני שנים רבות היות והיא נרדפה על ידי הסי.איי.איי. כמו כן היא סיפרה כי גרה ברומניה עד לפני שנתיים ואז עזבה לרוסיה. עוד נמסר בדיווח כי ברוסיה לא הוגש נגדה כתב אישום פלילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully