וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים של נבלני: "הוא עלול למות בכל רגע"

עודכן לאחרונה: 19.4.2021 / 11:32

מנהיג האופוזיציה ברוסיה נמצא בשבוע השלישי לשביתת הרעב שלו בכלא, בדרישה לקבל גישה רפואית הולמת לכאבים שמהם הוא סובל. אך מצבו ממשיך להתדרדר, והוא עלול למות מדום לב. "חייבים לפעול באופן מידי"

בווידאו: שגריר רוסיה בבריטניה, מתייחס למצבו של נבלני/צילום: רויטרס

רופא מטעמו של מנהיג האופוזיציה הכלוא ברוסיה, אלכסיי נבלני, אמר אתמול (שבת) כי מצבו הרפואי מתדרדר במהירות וכי הוא עלול למות "בכל רגע". נבלני נמצא בשבוע השלישי לשביתת הרעב שלו בכלא, בדרישה לקבל גישה רפואית הולמת לכאבים שמהם הוא סובל בגבו וברגליו.

רופאו האישי, ירולסב אשיחים, אמר כי בדיקות שקיבל ממשפחתו של נבלני הראו זינוק חד ברמות האשלגן בדמו, שעלולות לגרום לדום לב, בנוסף לנזק כבד לכליות. "החולה שלנו עלול למות בכל רגע", הוא כתב בפוסט בפייסבוק.

אנסטסיה וסילייבה, ראש ארגון "ברית הרופאים" התומך בנבלני, צייצה כי "צריך לפעול במהירות".

נבלני בן ה-44, יריבו הבולט ביותר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשנים האחרונות, נעצר בינואר לאחר שובו מגרמניה, בתום חמישה חודשי החלמה מהרעלתו בגז עצבים. הקרמלין מכחיש את טענות נבלני ומדינות המערב בדבר מעורבות בניסיון חיסולו.

בפברואר הוא נידון לשנתיים וחצי מאסר בשל הפרת שחרורו על תנאי בעודו נרפא בגרמניה. העונש נובע מהרשעתו במעילה ב-2014, שלטענת נבלני נתפרה נגדו. בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע כי היא אינה חוקית, אך הרשויות ברוסיה התעלמו מהפסיקה.

אלכסיי נבלני, בדיון בבית משפט במוסקבה, רוסיה, 16 בפברואר 2021. רויטרס
בסכנת חיים. נבלני בבית המשפט במוסקבה, פברואר/רויטרס

נבלני הועבר בחודש שעבר מבית כלא במוסקבה למושבת עונשין בפוקרוב שבמחוז ולדימיר, 85 ק"מ ממזרח לבירת רוסיה. המתקן, המכונה IK-2, נחשב אחד הנוקשים ביותר ברוסיה. בין היתר, האסירים נדרשים לעמוד במסדרים במשך שעות ארוכות.

שבועות ספורים לאחר מאסרו, נבלני אמר כי הוא סובל מכאבים עזים בגבו וברגליו, ולא זוכה לשינה משום שהסוהרים מעירים אותו בכל שעה, לכאורה מחשש שיברח. הוא פתח בשביתת רעב לפני שבועיים בדרישה לקבל גישה לתרופות וביקור רופא. עם זאת, שירות בתי הסוהר הפדרליים של רוסיה אמר בחודש שעבר כי נבלני עבר בדיקות רפואיות, ותיאר את מצבו כ"יציב ומשביע רצון".

בשבוע שעבר הועבר מנהיג האופוזיציה לאגף החולים בכלא, לאחר שפיתח שיעול וחום. הוא אמר אז כי שלושה מ-15 שותפיו למחלקה חלו בשחפת, אך אתמול אמרו בעלי בריתו כי הוא הוחזר לאגף הכללי. הם סיפרו כי הוא השיל שמונה ק"ג ממשקלו מאז תחילת שביתת הרעב, ו-15 ק"ג מאז שהגיע למושבת העונשין ומשקלו כעת הוא כ-76 ק"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully