וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדלבליט: גם בלי שר משפטים, הקבינט המדיני-ביטחוני רשאי להתכנס במקרים דחופים

עודכן לאחרונה: 27.10.2021 / 20:36

היועמ"ש שלח חוות דעת בו קבע כי ללא מינוי שר משפטים קבוע "עלולה להיגרם פגיעה מהותית באינטרסים ציבוריים חשובים". הקבינט הביטחוני יוכל להתכנס בדחיפות רק כשמספר החברים "בעלי זיקה" לנתניהו וגנץ יהיו שווים. קבינט הקורונה לא יוכל לקבל החלטות ללא מינוי שר

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שלח הערב (שלישי) מכתב למזכיר הממשלה, בו כתב את חוות דעתו לגבי התנהלות המדינה ללא שר משפטים קבוע. בין היתר, קבע מנדלבליט כי הקבינט המדיני-בטחוני רשאי להתכנס גם ללא שר משפטים, במקרים דחופים בלבד. ואולם, היועץ המשפטי לממשלה אמר כי הקבינט יכול להתכנס במקרה כזה רק אם יהיה בו ייצוג שוויוני לגוש הליכוד ולגוש כחול לבן, כלומר - שמספר השרים מכל גוש בקבינט יהיה זהה.

מנגד, קבינט הקורונה וועדת השרים לענייני שב"כ לא יוכל לקבל החלטות כלל בהיעדר שר משפטים קבוע, לפי חוות דעתו של מנדלבליט. "רק מינוי שר משפטים יאפשר להן להפעיל את הסמכויות המוקנות להן בדרך של קבלת החלטות בנות תוקף, כאשר לגבי קבינט הקורונה, נדרש בנוסף להביא גם להשוואת מספר חברי הוועדה מכל גוש", נכתב בחוות הדעת.

עם זאת, מנדלבליט הדגיש כי במקום קבינט הקורונה וועדת שב"כ, החלטות יוכלו להתקבל דרך הממשלה. "לממשלה כמובן עומדת הסמכות לדון ולהחליט במקום ועדות השרים שהסמיכה, ובמצב הדברים הנוכחי נראה שזו דרך המלך".

היועמ"ש, אביחי מנדלבליט במהלך טקס פרידה משי ניצן 18 בדצמבר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

מתחילת החודש אין שר משפטים קבוע, ומאז המינוי נמצא במחלוקת עמוקה בין הליכוד וכחול לבן. יו"ר כחול לבן בני גנץ שימש מ"מ שר המשפטים עד ה-1 באפריל, ודרש לאשר את מינויו כמינוי קבע, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו מסרב לדרישה, ולפי בכירים בליכוד הוא אינו מתכוון לשנות את החלטתו.

גנץ אמר לפני פקיעת מינויו כי אי מינויו של שר משפטים קבוע הוא "הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד עניינים. שלחתי מכתב ליועמ"ש שמבקש לבחון את כשירותו".

גנץ כינה זאת "יום חשוך בתולדות מדינת ישראל. נאשם בפלילים מבקש ששלטון החוק ירכין בפניו את ראשו. במקום להתייצב בבית המשפט הוא מבקש לחפור תחת יסודותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזו בשלטון החוק. אנחנו לא נאפשר זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully