וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לנהלים: ח"כ קריב הכניס ספר תורה לרחבת הכותל

עודכן לאחרונה: 13.4.2021 / 10:13

חבר הכנסת ממפלגת העבודה ניצל את חסינותו והגיע לרחבת הכותל המערבי יחד עם קבוצת נשות הכותל. זאת, למרות שידע כי מדובר בנוהל אסור ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על כך. הקרן למורשת הכותל: "זו פרובוקציה, הוא מחזיר את המהומות שהיו בעבר"

בווידאו: ח"כ גלעד קריב ניצל את חסינותו כדי להכניס ספר תורה לרחבת הכותל/מערכת וואלה!

ח"כ גלעד קריב (העבודה) ניצל הבוקר (שלישי) את חסינותו כדי להכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי בניגוד להנחיות והנהלים במקום. חבר הכנסת קריב הגיע לרחבה יחד עם קבוצה של עשרות נשים מנשות הכותל, ולמרות שידע כי מדובר בנוהל אסור ואף נמסר לו מכתב מטעם משרד המשפטים המצביע על כך, הוא התעלם ודרש להכניס את ספר התורה.

בקרן למורשת הכותל האשימו אותו כי בכך "החזיר חבר הכנסת את המהומות שהיו בכותל בעבר ושקטו בשנה האחרונה בזכות מאמצי הקרן למורשת הכותל המערבי לייצר אחדות ברחבת הכותל המערבי בכלל ובתפילות ראש חודש בפרט". בקרן הוסיפו כי גם "קבוצת נשות הכותל עשו פרובוקציה וחיללו את קדושת המקום בהצטרפותן לחבר הכנסת ברחבה העליונה תוך התגרות בקהל המתפללים והמתפללות".

ב-2013 קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, כי נשים רשאיות לקרוא בתורה בכותל, אך תקנון המקום, המחייב שימוש בספרי תורה השייכים לקרן למורשת הכותל ואוסר הכנסת ספרים מן החוץ, מנעה זאת מהן עד עתה. בשנים האחרונות בוצעה מידי פעם קריאה בספר תורה לאחר שהמתפללות הבריחו דרך המחיצה המפרידה בין עזרת הגברים לנשים ספר תורה, זאת בסיוע של קבוצת גברים שהתפללה באותו זמן במקום. רב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ', הסביר בעבר כי הנוהל אינו מכוון נגד נשות הכותל.

ח"כ גלעד קריב הכניס ספר תורה לרחבת הכותל המערבי בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה והנהלים במקום, 13 באפריל 2021. מרכז ליבה, אתר רשמי
"נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות". ח"כ קריב בכותל, היום/אתר רשמי, מרכז ליבה

למרות הביקורת שספג, ח"כ קריב לא התנצל על המעשה ומסר כי "יחד עם נשות הכותל, ובתמיכת רוב הציבור הישראלי ומיליוני יהודים ברחבי העולם, אנו נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי. אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל, ומתבייש בכך שרשויות שלטון בישראל עסוקות בניסיון להחרים ספרי תורה ולמנוע מנשים להתפלל ולקרוא בתורה כמנהגן. גם הבוקר חשוב להזכיר - ישנו צד אחד שהסכים לפשרת הכותל ההיסטורית וצד שני של רב הכותל, המפלגות החרדיות והרבנות הראשית שסיכלו את הפשרה ההיסטורית".

יוכי רפפורט, מנכ"לית נשות הכותל, אמרה: "הניצחון שלנו לקרוא בכותל בתורה, ערב יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל הוא ניצחון הסובלנות והשפיות על הקיצוניות, ההסתה וההדרה - הניצחון של כלל עם ישראל. נמשיך להגיע לכותל המערבי מידי חודש בחודשו ולהיאבק על זכות התפילה לכל יהודיה ויהודי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully