וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאת אתיופיה תובעת את רב העיר קרית מוצקין ב-500 אלף שקלים: "הטיל ספק ביהדותה"

13.4.2021 / 6:30

בלנית תבעה באמצעות ארגון עתים את הרב דוד מאיר דרוקמן בביה"ד לעבודה בגין פגיעה בכבודה ובתנאי העסקתה, בטענה שדאג להפיץ הודעות לפיהן יש "בעיה הלכתית מסוימת" במקווה שבו עבדה לאחר שנשאלה על ידו אם עברה "גיור לחומרא", בפרשה שנחשפה בוואלה!. הרב: הטענות לא נכונות

הרב דוד דרוקמן. כיכר השבת, אתר רשמי
רב העיר קריית מוצקין, דוד מאיר דרוקמן/אתר רשמי, כיכר השבת

בלנית יוצאת אתיופיה מהעיר קריית מוצקין הגישה לאחרונה לבית הדין האזורי לעבודה תביעה בסך כחצי מיליון שקלים נגד רב העיר דוד מאיר דרוקמן והמועצה הדתית, בטענה כי הרב הטיל ספק ביהדותה, ודאג להפיץ הודעה בוואטסאפ לפיה יש "בעיה הלכתית מסוימת במקווה" שבו עבדה, ובכך הטיל ספק בכשרות הטבילה. האישה טוענת כי בעקבות המקרה, נגרם לה נזק בגין פגיעה בכבודה, בשמה הטוב ובתנאי העסקתה.

המקרה נחשף לראשונה בוואלה! בסוף שנת 2016, ולפי כתב התביעה, הרב התקשר לביתה של הבלנית, ושאל אותה במהלך השיחה האם עברה "גיור לחומרא", לאחר שעלתה לישראל. היא הגיבה כי אין בכך צורך היות ונישאה בישראל דרך הרבנות הראשית. היא הציעה להגיע ללשכת הרב כדי לפתור את הדברים אך השיחה הסתיימה, ולאחריה הופצו נגדה הודעות בוואטסאפ. באחת ההודעות נכתב תחת הכותרת "הודעה דחופה" בשם הרב כי "נשים שטבלו בזמן האחרון במקווה, יתקשרו אליי באופן דחוף כי יש בעיה הלכתית מסוימת במקווה שם".

בתביעה נטען כי במשך חודש וחצי מאז האירוע ישבה הבלנית "בביתה בבושת פנים" ולא הלכה לעבודה בהוראת המועצה הדתית המעסיקה אותה. בתקופה זו, היא טוענת, היא "נאלצה לשמוע את שכניה ומכריה מרכלים אודותיה ולענות על שאלותיהם המביכות אודות יהדותה, ומחמת הבושה הפסיקה ללכת לבית הכנסת אותו נהגה לפקוד באופן קבוע במשך חודשים ארוכים, וילדיה ספגו השפלות שהוטחו לכיוונם ברחוב על ידי חבריהם, וגם מצבו הרפואי של בן זוגה הידרדר באופן דרסטי".

רק לאחר התערבות של הרב הראשי לשעבר ליוצאי אתיופיה, הבלנית הוחזרה לעבודתה, אך גם אז ספגה עלבונות, ורב העיר, כך נטען, הפיץ ברבים הודעה לפיה הוא מסיר את אחראיותו מהמקווה שבו עבדה. הבלנית טוענת כי "תחושת ההשפלה והפגיעה המצלקת שנגרמה מהתנהלותו שלוחת הרסן של הרב, לא עוזבת אותה ואת בני משפחתה".

ארגון עתים: "מציאות מפלה ומזעזעת"

"מקרה זה, הוא מקרה נוסף המצטרף למקרי גזענות נוספים כנגד יוצאי הקהילה האתיופית, המתכסים באצטלה הלכתית", אמר הרב שאול פרבר, יו"ר ארגון "עתים" שבאמצעותו תובעת הבלנית את הרב והמועצה הדתית, "הביזוי וההתנהלות הפוגענית של רב העיר והמועצה הדתית במקרה הזה, אין בינן לבין פסיקת הלכה דבר והן אינן משקפות את דרכה של המסורת היהודית".

מנהלת המחלקה המשפטית של ארגון "עתים", עו"ד אלה סקעת, הוסיפה כי "לא ייתכן שנציגי ציבור ישתמשו בכוחם ובמעמדם הציבורי לרעה בכדי להפיץ ברבים דברי לשון הרע גזעניים ולא מבוססים כלפי אישה יראת שמיים רק בשל מוצאה וצבע עורה. מציאות שבה עובדת נאלצת להגן על שמה הטוב ועל יהדותה בתוך מקום עבודתה רק בשל השתייכותה לקהילת יוצאי אתיופיה, היא מציאות מפלה ומזעזעת שאין לה מקום בחברה הישראלית בכלל ובשירות הציבורי בפרט".

הרב דרוקמן מסר בתגובה כי הטענות אינן נכונות עובדתית, וכי הבלנית "התקבלה בשעתו על ידי ראש המועצה הדתית כאשר היא עוקפת כמה מועמדות ראויות שהיו לפניה בתור". הרב טען כי "לא אדחה מועמדת בגלל שהיא אתיופית, ברם, יחד עם זה, לא אקבל מועמדת רק בגלל שהיא אתיופית". הרב הוסיף כי קבע מפגש עם הבלנית "כדי לבחון אותה בדיני טבילה או חציצה", כלשונו, ולדבריו, אף נקבע זמן לכך אך היא לא הגיעה. הוא תהה "כיצד יכול אני כרב לאשר בלנית שאינני יודע מה הידע ההלכתי שלה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully