וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ והמוסד: גורמי מודיעין באיראן ניסו למשוך ישראלים ברשת למפגשים בחו"ל

עודכן לאחרונה: 12.4.2021 / 16:09

שירותי הביון חשפו כיצד חשבונות מזויפים של נשות עסקים כביכול יצרו קשר עם ישראלים באינסטגרם, והציעו להם להיפגש בחו"ל בתואנות שונות - מתוך שאיפה לחטוף אותם או לפגוע בהם. לטענתם, בטהראן פעלו כך גם כדי למשוך למפגשים מתנגדי משטר איראניים המתגוררים באירופה

בווידאו: התכתבויות בין גורמי מודעין איראנים המנסים למשוך ישראלים למפגשים בחו"ל/תקשורת שב"כ

שב"כ והמוסד הכריזו היום (שני) כי חשפו ניסיון איראני לפתות אנשי עסקים ישראלים ברשת למפגשים בחו"ל מתוך מטרה לפגוע בהם או לחטוף אותם.

לפי ההודעה, גורמי מודיעין איראנים פנו לישראלים באמצעות חשבונות אינסטגרם מזויפים, של נשות עסקים כביכול, וניסו לשכנע אותם להיפגש בתואנות שונות, עסקיות או רומנטיות, במדינות שמקיימות קשרים עם ישראל, ובין היתר במדינות ערביות שונות, בטורקיה, במדינות המפרץ, בקווקז, באפריקה ובאירופה.

שירות הביטחון הכללי והמוסד חשפו שיטת פעולה של גורמי מודיעין איראנים, באמצעותה פעלו לפתות ישראלים לצאת למדינות שונות בחו"ל, לטובת פגיעה בהם או חטיפתם. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
אחד הפרופילים המזויפים/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

לטענת ארגוני הביון, טהראן השתמשה בדפוס הפעולה הזה גם מול מתנגדי משטר איראניים המתגוררים באירופה. "קיים חשש ממשי כי פעילות זו של גורמים איראניים תוביל לנסיונות פגיעה בישראלים או חטיפתם באותן מדינות בהן פועלים האיראנים".

בשב"כ ובמסוד קראו לישראלים המקיימים עסקים בחו"ל "לגלות מודעות וערנות ביחס לפניות ברשתות החברתיות מפרופילים שאינם מזוהים על ידם, ולמניעת יצירת קשרים עימם".

עוד בוואלה!

"נועה דנון" פונה באפליקציה: כך ניסה חמאס לפרוץ לטלפונים של חיילי צה"ל

לכתבה המלאה
שב"כ חושף כיצד מנסים גורמי מודיעין איראנים באמצעות הרשתות החברתיות למשוך ישראלים למפגשים בחו"ל שעלולים להביא לחטיפתם 
12.4.21. תקשורת שב"כ, אתר רשמי
"יהיה לי לעונג אם אוכל לעזור לך כשתטוס לביקור". אחד הניסיונות החשודים/אתר רשמי, תקשורת שב"כ

חשיפת הניסיון מגיעה ברקע החבלה במתקן הגרעין בנתנז, שאיראן הטילה על ישראל את האחריות עליה, וברקע ההסלמה של המערכה הימית החשאית המתנהלת בין ישראל ואיראן בשנתיים האחרונות. בשבוע שעבר, הניו יורק טיימס דיווח כי ישראל עדכנה את ארצות הברית שכוחותיה היו אלו שפגעו בספינה האיראנית סאוויז בים האדום. באופן רשמי מסווגת סאוויז בתור ספינת מטען, אך לפי הדיווחים היא משמשת את משמרות המהפכה לאיסוף מודיעין באזור האסטרטגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully