וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת ביהדות התורה נמשכת: "ממשלה שנשענת על רע"ם - טעות חמורה"

עודכן לאחרונה: 11.4.2021 / 12:00

סגן שר החינוך פרוש הצטרף לפינדרוס בהתייצבות נגד השגת רוב בכנסת דרך מפלגתו של עבאס. "אי אפשר להישען על ממשלה כזאת כשאנחנו מוקפים בעשרות מיליוני ערבים, היא בנויה להיכשל", טען ברדיו קול ברמה. לעומתם, ראשי המפלגה הביעו תמיכה במהלך

בווידאו: נציגי יהדות התורה ממליצים על נתניהו להרכבת הממשלה/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום ווידאו: לע"מ

סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) הביע הבוקר (ראשון) התנגדות להקמת ממשלה בהימנעות מפלגת רע"ם. בריאיון לרדיו קול ברמה, טען כי ממשלה בהשתתפות ערבים לא תצליח להחזיק מעמד לאורך זמן. בכך, הצטרף לעמדה שהציג ח"כ יצחק פינדרוס, בקו הפוך למסרים שהעבירו ראשי המפלגה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולציבור.

"מי שחושב שהוא יכול להקים ממשלה כשהוא נשען על רע"ם - טועה טעות חמורה", הבהיר בריאיון. "אנחנו חיים במזרח תיכון כל כך נפיץ, כל כך בעייתי. הסכמי השלום שעשו עם ירדן ומצרים, אין שם פעילות עוינת אבל אתה אף פעם לא יכול לקבל תמיכה או גיבוי מאותן מדינות כשישראל צריכה לפעול ביד תקיפה נגד טרור, הם מפחדים לגנות את אחיהם הערבים".

"אי אפשר כשאנחנו מוקפים בעשרות מיליוני ערבים, ובהם גם תומכי טרור, שנישען על ממשלה כזאת. ממשלה כזאת מלכתחילה בנויה כדי להיכשל. מותר לומר זאת מראש מאשר להיכנס להרפתקאה הזאת ולהישאר עם הלשון בחוץ", הוסיף.

סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
הצטרף לפינדרוס. פרוש/ראובן קסטרו

לפני שבוע, אמר יו"ר סיעת יהדות התורה פינדרוס כי מפלגתו צריכה להימנע מהקמת ממשלה בתמיכה או הימנעות של מפלגת רע"ם. "ברור שזה לא מצב אידיאלי ונורמלי להסתמך על מפלגה שתומכת בטרור", אמר בריאיון לרדיו קול ברמה. הוא הדגיש כי השאלה טרם הוכרעה על ידי הרבנים, אף שאנשי הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי המפלגה, טענו כי הוא התבטא בנושא.

דבריהם של השניים משקפים עמדה מנוגדת לעמדה הרשמית של יהדות התורה, שהעבירה מסרים ללשכת ראש הממשלה לפיהם לא תתנגד להקמת ממשלה בתמיכה או בהימנעות של יו"ר רע"ם מנסור עבאס. בנוגע לאמירתו של פינדרוס, במפלגה אמרו לוואלה! כי זוהי עמדתו האישית בלבד של חבר הכנסת שנחשב לקול הניצי במפלגה.

יו"ר המפלגה משה גפני תקף את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', שהתנגד נחרצות להקמת ממשלה בתמיכת רע"ם. גפני אמר לביטאון המפלגה "יתד נאמן" כי סמוטריץ' הוא כמו הסיקריקים, ובהתנהגותו יגרום לכך "שתהיה ממשלה שחלקה הגדול אנטי דתיים או שתהיינה בחירות חמישיות" סגן השר אורי מקלב תמך גם הוא במהלך.

יו"ר ועדת הכספים, משה גפני במהלך כינוס הועדה 23 בספטמבר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
מסרים מנוגדים. גפני/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בתוך כך, יו"ר מפלגת נעם שברשימת הציונות הדתית, אבי מעוז, הצהיר כי יהיה מוכן לשבת רק בממשלה בראשות נתניהו, ולא יהיה מוכן גם לכהונת ח"כ אחר מהליכוד. "אצביע אך ורק בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו, ללא שום רוטציה וללא שום מוטציה", אמר.

וזאת משתי סיבות: האחת - הכרת הטוב לראש הממשלה על כל מה שפעל למען המדינה, במיגור מגיפת הקורונה ובהתעצמות המדינית, הכלכלית והביטחונית של המדינה. השנייה - היות שזה הביטוי המכוון ביותר לרצונו של עם ישראל כפי שבא לידי ביטוי בבחירות האחרונות, רק נתניהו בראשות הליכוד קיבל 25% מקולות הבוחרים", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully