וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי יווני חוסל בסמוך לביתו באתונה בידי מתנקשים על אופנוע

הממשלה הביעה "זעזוע" מהרצח של גיאורג קראיוואז, שסיקר את הפשע המאורגן, והבטיחה חקירה מהרה. המשטרה אמרה כי הייתה זאת התנקשות מתוכננת היטב, אף שעדיין לא ברור אם יש קשר ישיר לעבודתו העיתונאית. בכירים באיחוד האירופי גינו בחריפות: "מעשה פחדני"

בווידאו: עיתונאי יווני שסיקר את הפשע המאורגן חוסל בידי מתנקשים על אופנוע/צילום: רויטרס

ממשלת יוון הבטיחה לקיים חקירה מהירה אחרי רצח של עיתונאי בולט שעסק בפשע המאורגן ליד ביתו בבירה אתונה. שני חמושים שהיו רכובים על אופנוע ירו והרגו ביום שישי את גיאורג קראיוואז, כתב ותיק של הערוץ STAR TV שכיסה את התחום המשפטי והפלילי.

המשטרה אמרה כי עדיין לא ברור מה המניע לרצח של קראיוואז, שלא התלונן על איומים על חייו, אך הדגישה כי ההתנקשות הייתה מתוכננת היטב. גורם במשטרה אמר כי לפחות 12 תרמילים נאספו מהזירה. "זה היה חיסול מקצועי", אמר לרויטרסהגורם, שדיבר בעילום שם משום שהוא לא היה מורשה לפרסם הצהרות לתקשורת. עדי ראיה סיפרו כי הוא נורה במשתיקי קול בעת שיצא ממכוניתו בסמוך לביתו שבדרום אתונה.

שוטרים מחוץ לזירת הרצח של עיתונאי בסמוך לביתו באתונה, יוון, 9 באפריל 2021. AP
העיתונאי נורה בצאתו מהמכונית. זירת הרצח באתונה, שישי/AP

ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס הורה על חקירה מהירה, ודוברת הממשלה אמרה כי הרצח "מזעזע את כולנו". ארגונים למען חופש העיתונות אמרו כי הרשויות חייבות לגלות אם הוא נרצח בשל עבודתו, ובכירים באיחוד האירופי הביעו זעזוע מהפגיעה בעיתונאי. הפעם האחרונה שבה רצח של איש תקשורת ביבשת עורר זעם כה גדול הייתה ב-2018, אז נורה למות העיתונאי הסלובקי יאן קוצ'יאק יחד עם בת זוגו.

"רצח של עיתונאי הוא מעשה מזעזע ופחדני", אמרה נציבת האיחוד האירופי, אורסולה פון דר ליין. "אירופה עומדת לצד החירות, וחופש העיתונות הוא אולי הקדוש ביותר מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully