וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן השפיל את הנציבה האירופית והותיר אותה בלי כיסא, איטליה: "דיקטטור"

נשיא טורקיה יצר סערה דיפלומטית אחרי שבפסגה עם בכירי האיחוד, שנועדה ללבן את היחסים המתוחים, נותרה פון דר ליין עומדת בעוד שהוא ועמיתה ישבו. אנקרה זימנה את השגריר האיטלקי אחרי דברי ראש הממשלה. "הסדרי הישיבה נעשו בהתאם להמלצות האיחוד האירופי, נקודה"

נציבת האיחוד האירופי אורסולה פון דר ליין עומדת בזמן שנשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא מועצת אירופה שארל מישל מתיישבים בארמון באנקרה, 6 באפריל 2021. רויטרס
באירופה מאשימים את טורקיה בשוביניזם. הנציבה עומדת המומה מול ארדואן ומישל/רויטרס

טורקיה והאיחוד האירופי החליפו האשמות אחרי המבוכה שנרשמה כשהנציבה נותרה ללא כיסא בעת פגישתה עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. הנציבה אורסולה פון דר ליין ונשיא מועצת אירופה שארל מישל נועדו השבוע עם ארדואן באנקרה כדי לנסות ולפתוח דף חדש ביחסים המתוחים, אך במהרה נוצר משבר דיפלומטי חדש בין האיחוד האירופי לטורקיה.

בזמן שארדואן ומישל התיישבו, פון דר ליין, שמעמדה הדיפלומטי שווה לזה ש לארדואן ומישל, נותרה עומדת, והתמונה הפכה ויראלית ברשתות החברתיות. "הממ", הגיבה הנציבה האירופית, שפרסה את זרועותיה בפליאה והסתכלה ישירות לעבר מישל וארדואן. בהמשך היא נראתה ישובה על ספה מול שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו.

טורקיה זכתה למבול של ביקורות, וראש ממשלת איטליה מריו דראגי אף כינה את ארדואן "דיקטטור". בתגובה, משרד החוץ של טורקיה זימן את שגריר איטליה במדינה לשיחת הבהרה וגינה בחריפות את דבריו של דראגי.

"הסדרי הישיבה נעשו בהתאם להמלצות האיחוד האירופי, נקודה", מסר שר החוץ של טורקיה, בהתייחסות ראשונה של גורם רשמי באנקרה לפרשה שזכתה לכינוי "ספה-גייט". "לא היינו חושפים את העובדה הזאת אילולא עלו הטענות נגד טורקיה".

עם זאת, המועצה האירופית מסרה כי צוות הפרוטוקול שלה לא קיבל גישה מבעוד מועד לחדר שבו התכנסו שלושת המנהיגים. במכתב שנמסר מהצוות, נכתב כי לו הם היו עורכים סיור מראש, הם היו ממליצים להחליף את הספה בכיסא עבור הנציבה.

הפסגה, הראשונה בין האיחוד לטורקיה זה שנה, נועדה לשפר את היחסים בין בריסל לאנקרה, אך התקרית הדיפלומטית היא זו שקיבלה את מירב הכותרות ותשומת הלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully