וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט האירופי: ניתן לחייב ילדים להתחסן

בפסיקה דרמטית נדחתה עתירה של הורים צ'כים, שילדיהם לא חוסנו נגד מחלות מסוימות או לא התקבלו לבית ספר מסיבה זו. "אפשר לראות בצעדים האלו הכרחיים בחברה דמוקרטית", קבע בית המשפט, בהחלטה שלה יכולה להיות השפעה על חיוב חיסונים נגד קורונה ביבשת

בית המשפט האירופי: ניתן לחייב ילדים להתחסן/צילום: רויטרס

בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע היום (חמישי) כי ניתן לחייב חיסונים גם בחברות דמוקרטיות, בפסיקה תקדימית שהתקבלה אחרי תלונה של משפחות צ'כיות נגד חיוב חיסונים לילדים.

"אפשר לראות בצעדים האלו 'הכרחיים בחברה דמוקרטית'", פסק בית המשפט, שציין כי מדיניות הבריאות של צ'כיה עולה בקנה אחד עם "האינטרסים הטובים ביותר" של הילדים. "המטרה חייבת להיות שכל ילד יהיה מוגן מפני מחלות קשות, דרך חיסונים או באמצעות חיסון עדר", נקבע.

לאור קביעה זאת, קבע בית המשפט כי לא הייתה הפרה של סעיף שמונה באמנה האירופית לזכויות אדם, העוסק בזכות לפרטיות. זאת הפעם הראשונה שבה בית המשפט מנפק פסיקה ביחס לחיסוני חובה נגד מחלות ילדים. מומחים אומרים כי ייתכנו לכך השלכות על חיוב בהתחסנות נגד הקורונה בעת שהמגיפה ממשיכה להשתולל.

תור לחסיון בסוקולוב, צ'כיה 16 במרץ. AP
תור לחיסון בצ'כיה/AP

צ'כיה מחייבת לחסן ילדים נגד תשע מחלות, כולל דיפתריה, טטנוס, שעלת צהבת וחצבת. העתירה הוגשה על ידי הורים צ'כים שנקנסו אחרי שסירבו לקיים את חובת החיסונים או הורים שילדיהם סורבו להתקבל לבתי ספר מאותה סיבה.

הצורך בהגעה לחיסוניות עדר נרחבת כדי למגר את מגיפת הקורונה הצית דיון על האפשרות לחייב אזרחים להתחסן נגד הנגיף, מול החששות של מתנגדי חיסונים ברחבי העולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully