וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוקושימה ביולוגית" בברזיל: יותר מ-4,000 מתים ביום מקורונה

7.4.2021 / 17:31

מומחים מזהירים כי המדינה הדרום אמריקנית עלולה לעקוף את מספר המתים בארה"ב בקצב הנוכחי, וקרוב ל-337 אלף קורבנות נרשמו מאז פרוץ המגיפה. "זאת תגובת שרשרת שיצאה מכלל שליטה"

בוווידאו: עובדי בית חולים בברזיל מטפלים בחולי קורונה/צילום: רויטרס

ברזיל רשמה לראשונה יממה עם יותר מ-4,000 מתים מנגיף הקורונה, ומדענים מזהירים כי הגל הקטלני הנוכחי יחצה בקרוב את זה שנרשם בינואר בארצות הברית. קרוב ל-337 אלף איש מתו מהווירוס במדינה הדרום אמריקנית, בהשוואה ליותר מ-555 אלף בארצות הברית, אך שם המגיפה נמצאת בדעיכה וקצב החיסונים עולה בהתמדה.

שני מומחים אמרו כי לאור התקרבות מערכת הבריאות של ברזיל לנקודת שבירה, היא עשויה לעקוף בקרוב את מספר המתים בארצות הברית, אף שאוכלוסייתה קטנה בכשליש. "זה כור גרעיני שהצית תגובת שרשרת שאינה תחת שליטה. זאת פוקושימה ביולוגית", אמר מיגל ניקולליס, רופא ברזילאי ופרופסור באוניברסיטת דיוק, העוקב מקרוב אחרי התפשטות הווירוס.

בנוסף לניקולויס, כריסטובם ברסלוס, חוקר במכון הרפואה הלאומי, העניק תחזית דומה ולפיה ברזיל עשויה לעקוף בקרוב את ארצות הברית במספר המתים הכללי והממוצע היומי.

צוותים בחליפות פותחים קברים בסאו פאולו ברזיל, 1 באפריל 2021. רויטרס
4,195 מתים בתוך 24 שעות. צוותים חופרים בקברים בסאו פאולו/רויטרס

אתמול דיווח משרד הבריאות בברזיל על 4,195 מתים מקורונה בתוך 24 שעות, הרבה מעל השיא היומי הקודם. מספרי המתים שוברים שיאים יומיים מאז סוף פברואר, עם תחילת התפשטות הווריאנט המדבק יותר והעדר הגבלות על ריחוק חברתי.

תחת הנהגתו של הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונארו, ברזיל הפכה למוקד המגיפה העולמי. הוא סירב לכפות עטיית מסיכות וסגרים, ומצהיר כי הווירוס - שבו נדבק בעצמו בשנה שעברה - פחות מסוכן מהנזקים הכלכליים הנלווים להגבלות. חרף מבצע החיסונים האיטי, שר הכלכלה של ברזיל, פאולו גוודס, הביע אתמול אופטימיות ואמר כי הוא סבור שהמדינה תוכל לשוב לשגרה בתוך חודשים ספורים.

גוודס הצליח לשרוד את חילופי הגברי בממשל בולסונארו, שהגיב ללחץ הפוליטי הגובר עליו בהחלפה של שישה שרים והצבת נאמניו בתפקידי מפתח לקראת הבחירות בשנה הבאה, שבהן הוא עשוי להתמודד מול אויבו הגדול, הנשיא לשעבר לולה דה סילבה. בנוסף לכך, כל מפקדי הצבא התפטרו בעקבות החלפת שר ההגנה בגנרל התומך בבולסונארו.

בעוד שבולסונארו שינה את הטון שלו ביחס לחיסונים, איש הצבא לשעבר ממשיך להיאבק בבתי המשפט נגד ההגבלות שהטילו רשויות בערים ובמדינות המחוז השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully