וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן השבעת הכנסת: עשרות ארגוני זכויות נשים ולהט"ב מפגינים מחוץ למשכן

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 16:03

כ-200 מפגינים מוחים נגד הצטרפותן של המפלגות המקדמות מדיניות נגד להט"ב ונגד שוויון מגדרי. זאת, בעקבות הודעת מפלגת נעם נגד נשים, ודברי רע"ם נגד להט"ב בחברה הערבית. יו"ר נעמת: "מושבעת היום כנסת מפחידה עם גורמים קיצוניים וחשוכים, לא נשתוק עוד"

בווידאו: בזמן השבעת הכנסת: עשרות ארגוני זכויות נשים ולהט״ב מפגינים מחוץ למשכן/מערכת וואלה!

כ-200 בני אדם מפגינים היום (שלישי) מחוץ למשכן במקביל להשבעת הכנסת ה-24 בדרישה שלא לאפשר למפלגות המקדמות מדיניות נגד להט"ב ונגד שוויון מגדרי להיות חלק מהממשלה. בין הארגונים המשתתפים במחאה נמצאים האגודה למען הלהט"ב, שדולת הנשים, נעמת, איגי-ארגון הנוער הגאה, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית, כולן, ויצ"ו ישראל, האגודה לזכויות האזרח, הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות בירושלים, עומדים ביחד, הפורום החילוני ועוד.

המחאה נערכת בעקבות הודעת מפלגת נעם בשבוע שעבר כי תפעל לביטול החלטת הממשלה הנוגעת לשוויון מגדרי ולהגנה על נשים מפני אלימות, וכן בעקבות דברי חברי מפלגת רע"ם נגד להט"ב בחברה הערבית.

יו"ר נעמת חגית פאר מסרה במהלך ההפגנה כי "מושבעת היום כנסת מפחידה, עם גורמים קיצוניים וחשוכים. אותם חברי כנסת שמבטאים בעמדותיהם הדרת והקטנת נשים, הסתה נגד הקהילה הגאה וגזענות אינם מהווים את הרוב לא במליאה ולא בציבור ואנחנו כאן בכדי לוודא שלא יכפו את תפיסת עולמם המעותת על הרוב".

הפגנת מחוץ למשכן הכנסת 6 באפריל 2021. מאיה הורודניצ'אנו
מחלקים סיכות עם כיתוב "הזמן לשוויון". מפגינים ליד הכנסת, היום/מאיה הורודניצ'אנו

"אני שומעת את התבטאויות חלק מחברי הכנסת מהמפלגות השונות ויודעת שהם אינם מייצגים לא יהדות, לא דמוקרטיה וגם לא את המגזרים אותם הם מתיימרים לייצג", פאר עוד תקפה. "נשים חזקות שלא תוותרנה על זכויותיהן וחברי קהילה גאה שלא יוותרו על שוויון מלא יש גם בקרב הציונות הדתית, החברה החרדית והחברה הערבית. אנחנו מייצגים את הרוב השפוי שנחוש לא להיות דומם עוד".

יאיר זעפרני, מזכ"ל ארגון הנוער שמפגין יחד עם חניכיו מול המשכן, מסר כי "בתור מנהל ארגון שקוראים לו נוע"ם, אני מאמין ביהדות שמקרבת לבבות ומוצאת את המשותף והשווה לכולנו ועל דגלו חרוט הפסוק 'דרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום'". הוא עוד הוסיף כי "מזעזע לראות איך בשם אותה יהדות ותחת אותו שם, קמה מפלגה ששמה בפרונט כל כך הרבה שנאה ורוע ועסוק הכל הזמן בפסילת האחר או האחרת. אנחנו כאן להזכיר שיש יהדות אחרת".

בתוך כך, האגודה למען להט"ב חילקה לחברי הכנסת סיכות עם הכיתוב "הזמן לשוויון", לקראת השבעת יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז מסיעת הציונות הדתית. לפי הודעת האגודה, ח"כים מסיעות יש עתיד, כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ יענדו אותן.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנת מחוץ למשכן הכנסת 6 באפריל 2021. מאיה הורודניצ'אנו
"אנחנו מייצגים את הרוב השפוי". ההפגנה היום/מאיה הורודניצ'אנו

עוד בין המפגינים נמצאות פעילות תנועת נשים עושות שלום. "מאז שמועצת הביטחון של האו"ם קיבלה את ההחלטה 1325, 86 מדינות ברחבי העולם אימצו תוכניות פעולה שהצליחו להוביל לקידום השתתפות נשים במוקדי קבלת החלטות ולפתרון סכסוכים אלימים בפועל", אמרה אורנה שרגאי, מנהלת משותפת בתנועה.

"ממשלת ישראל אמנם אימצה את ההחלטה, אבל לצערנו, לא רק שנותרה מאחור בכך שלא פעלה ליישום שלה, אלא שעכשיו יש כאלו שמתכוונים לפעול בכדי לסגת ממנה. ישראל חייבת מנהיגות ערכית ויוזמת - כזו שיודעת לנצל הזדמנות לקידום שלום וחותרת להשתתפות מלאה של נשים בתהליכי קבלת ההחלטות", הוסיפה שרגאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully