וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפפות ומצית: צעיר משפרעם מואשם בהצתת דירה בחיפה

7.4.2021 / 8:29

אלי ארמלי בן ה-21 מואשם כי הצית את דירת הקרקע שנשרפה כליל ביולי 2019. פריצת דרך בחקירה הגיעה עם תוצאות דנ"א ממצאים שנמצאו בחצר. המשטרה חשדה שביצע את ההצתה על פי הזמנה מהגרוש של הדיירת - הוא נעצר, שוחרר בתנאים מגבילים, והתיק נגדו נותר פתוח

דירה שהוצתה בדרך יד לבנים בחיפה, יולי 2019. דוברות משטרת ישראל
הצתות הפכו למכת מדינה. הדירה שהוצתה בחיפה/דוברות משטרת ישראל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה ביום שני כתב אישום נגד אלי ארמלי, צעיר כבן 21 משפרעם, בגין הצתת דירה בחיפה ב-2019. במשטרה חשדו כי ארמלי הוזמן לבצע את ההצתה על ידי הגרוש של הדיירת, קבלן בן 47 גם הוא משפרעם, אולם החשד לא התגבש לכדי כתב האישום.

דירת הקרקע השוכנת בדרך יד לבנים בחיפה הוצתה ב-19 ביולי 2019. הגרושה, שהתגוררה בה עם ילדיה, עזבה אותה לדרום כמה ימים קודם לכן, והיא עמדה ריקה בזמן ההצתה. על פי כתב האישום, ארמלי הצטייד בכפפות לטקס ובמצית, נכנס לדירה דרך החלון, שילח אש בסלון ועזב דרך החלון. רק בזכות תגובתם המהירה של הכבאים והמשטרה, שפינו את דיירי הבניין - לא נגרם אסון, ולא היו אבידות בנפש, אך לדירה נגרם נזק כבד.

עו"ד מירב בר ביקשה את הארכת מעצרו של ארמלי. עד שיתקיים דיון הבקשה, ובהסכמת הסניגור הלומד את תיק החקירה, האריך השופט ניצן סילמן את מעצרו.

דירה שהוצתה בדרך יד לבנים בחיפה, יולי 2019. דוברות משטרת ישראל
העונש בגין הצתה יכול להגיע ל-20 שנות מאסר. הדירה שהוצתה בחיפה/דוברות משטרת ישראל

תחנת חיפה פתחה בחקירה מיד ביום האירוע, ובמשטרה אומרים כי הייתה "מורכבת ומאומצת וכללה מגוון פעולות ובהן איסוף ממצאים פורנזיים בזירה וגביית עדויות". התיק נותר תקוע שנה וחצי, עד ינואר השנה, עם פריצת הדרך של קבלת תוצאות דנ"א מכפפה ומצית שנותרו בחצר. הגרוש נעצר, אך אחרי 12 יום שיחררה אותו המשטרה בתנאים מגבילים. ארמלי נעצר שלושה ימים לאחר מכן, והוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז.

חקירות יום האירוע איכנו את ארמלי נוסע אותו ערב משפרעם לחיפה ובחזרה לשפרעם. בתחילת החקירה סיפר כי רק הסיע את מי שבפועל הצית את הדירה וכי עם שובם לעירם, שפרעם, שילם לו אותו אלמוני 700 שקלים, אך אחר כך חזר בו. סנגורו, עו"ד נואף עזאם, מכחיש בשמו את המיוחס לו מכל וכל, וטוען כי כלל אינו מכיר את בני הזוג הגרושים.

הגרוש, שנחקר בסמוך למועד תקרית ההצתה ושוב כשנעצר בחודש מרץ, טען כי מדובר במתלוננת סדרתית שבעבר התלוננה נגדו בגין אונס, חטיפה ואף ניסיון רצח. "הייתה מציפה אותו על תלונות", טען סניגורו, עו"ד סארי עבוד.

העונש בגין הצתה, מהעבירות החמורות ביותר, יכול להגיע ל-20 שנות מאסר. "ראשיתה מצער - גפרור - ואחריתה מי ישורנו", קבעו בתי משפט לא פעם. בשנים האחרונות, הצתה הפכה למכת מדינה, ומפקד מחוז חוף הנכנס, ניצב יורם סופר, נחוש למגרה. לאחרונה העריך כי בשלושת החדשים האחרונים אירעו בתחום המחוז כ-100 הצתות ליליות, כשהנזק השנתי למשק יכול להגיע למיליארדי שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully