וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמפניה, לובסטרים ובלי מסיכות: המסעדות הסודיות של האליטה בפריז

6.4.2021 / 11:43

המשטרה פתחה בחקירה אחרי סרט תיעודי שחשף את קיומם של אירועים פרטיים ונוצצים, בזמן שהמדינה נמצאת תחת הגבלות קפדניות. שרי הממשלה הכחישו כי הם נטלו חלק באותן ארוחות חשאיות, שבהן הוצעו ארוחות במאות אירו. "רוצים שאנשים ירגישו כמו בבית"

אישה עם מסיכה חולפת על פני מסעדה בפריז, צרפת, 5 באוקטובר 2020. רויטרס
המסעדות בצרפת סגורות מאז אוקטובר. אדם חולף על פני בית קפה בפריז/רויטרס

משטרת צרפת פתחה בחקירה אחרי סרט תיעודי שחשף את קיומן "מסעדות סודיות" עבור האליטה הפריזאית, בניגוד להגבלות החמורות של מגיפת הקורונה במדינה. אחד המארגנים אף טען כי חלק משרי הממשלה השתתפו באותם מפגשים קולינריים חשאיים, בזמן שהציבור והצוותים הרפואיים נאנק תחת הסגרים והעומס בבתי החולים.

היום מתוכננות הפגנות מחאה בסמוך לאחד מאותם מקומות, ופעילים אנטי-קפיטליסטים ומבקרים של הנשיא עמנואל מקרון פרסמו ברשתות החברתיות קריאה "בואו נאכל את העשירים". התביעה חוקרת חשד לסיכון חיים ולעבודה לא מוכרזת, והיא מנסה לזהות את המארגנים והמשתתפים באותן ארוחות פאר.

בסרט, ששודר בסוף השבוע ברשת M6, תועד אדם שאומר שהוא אכל בשתיים או שלוש מסעדות חשאיות "עם כמה שרים". התביעה בפריז אמרה אתמול כי החקירה נמשכת, על אף הדיווחים שלפיהם אותו אדם חזר בו מטענותיו. שרי הממשלה הכחישו שהם מודעים לכל פעילות לא חוקית מצד עמיתיהם, ושר הפנים ביקש מהמשטרה לבחון את הטענות.

הסרט התיעודי על המסעדות החשאיות

הסרט תועד על ידי מצלמות נסתרות שלפי הרשת הוצבו בשני מקומות פרטיים בשבועות האחרונים - כל זאת בזמן של הפרצות חדשה של המגיפה ברחבי צרפת, במקביל להידוק ההגבלות.

באחת המסעדות, מלצרים עם כפפות לבנות הציגו תפריטים עם מחירים קבועים, שנעו בין 160 ל-490 אירו לאדם. בין המנות שהוצעו למשתתפים היו שמפניה, טראפלס עם כבד אווז ולובסטר ברוטב ג'ינג'ר. אחד המארחים אמר כי האורחים לא עוטים מסיכות, בניגוד לתקנות, "משום שזה מועדון פרטי. אנחנו רוצים שאנשים ירגישו בבית".

באירוע אחר, שבו הוצעה ארוחה במחיר של 220 אירו, האורחים היו לבושים בחליפות מהודרות, נשקו זה לזה ופרסו שטיח אדום. המסעדות בצרפת סגורות מאז אוקטובר, והמדינה נכנסה לסגר חלקי חדש בשל עומס מחודש על המחלקות לטיפול נמרץ.

"זה מחליא אותי. אין טעם ללכת לעבודה", אמרה מישל פרט, אחות המעניקה טיפול ביתי לחולי קורונה בעיירה קריי שמצפון לפריז. היא ציינה כי לאחרונה נסגרה גם מסעדה חשאית ברובע הפועלים בעיירה. "שילכו למסעדות", אמרה לסוכנות הידיעות אי-פי, אך הזהירה כי לאף אחד, כולל לגורמים בכירים, "אין הגנה מיוחדת" מפני הנגיף.

מאסר פוטנציאלי וקנסות

דובר הממשלה, גבריאל אטאל, אמר כי על השרים "מוטלת החובה לנהוג ללא דופי ולהוות מופת". הוא אמר ביום ראשון כי הרשויות חוקרות דיווחים על מסיבות ומסעדות מחתרתיות במשך חודשים, ו-200 חשודים זוהו ועומדים בפני "עונש כבד".

כשנשאל על ידי אי-פי בחודש שעבר כמה פקידי ממשל נקנסו בגין הפרת הגבלות הקורונה, סירב ראש הממשלה ז'אן קסטקס לתת פירוט על כך, ובמקום זאת ציין את מספר הקנסות שחולקו לכלל הציבור.

מי שמורשע בעבירה של סיכון חיים עומד בפני עונש מאסר פוטנציאלי וקנס של 15 אלף אירו, בעוד שהמשתתפים עצמם עשויים לספוג קנסות בסך 135 אירו על הפרת הסגר ועוד 135 אירו על אי-עטיית מסיכות.

אתמול הזהיר שר הבריאות של צרפת כי מספר חולי הקורונה ביחידות לטיפול נמרץ במדינה יכול להגיע לרמה של המשבר הראשון לפני שנה. צרפת דיווחה על יותר חולי קורונה מבכל מדינה אירופית אחרת, ועל אחד משיעורי התמותה הגבוהים בעולם, עם 96,650 מתים מהנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully