וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובקיה: ראש הממשלה התפטר אחרי שרכש בחשאי חיסונים מרוסיה

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 12:31

אחרי פחות משנה בתפקיד, איגור מטוביץ' התחלף בשר האוצר שלו אדוארד הגר בניסיון לסיים את המשבר ששיתק את הקואליציה. הממשלה קמה בהבטחה להיאבק בשחיתות אחרי רצח של עיתונאי חוקר, וראש הממשלה החדש הבטיח: "הניקיון של סלובקיה נמשך"

ראש ממשלת סלובקיה המתפטר איגור מטוביץ' מוסר הצהרה לצד מחליפו שר האוצר אדוארד הגר בארמון הנשיאותי בברטיסלבה, 30 במרץ 2021. רויטרס
מחליפים מקומות. מטוביץ' (מימין) לצד הגר בארמון הנשיאות, אתמול/רויטרס

נשיאת סלובקיה, זוזנה צ'פוטובה, מינתה היום (חמישי) את אדוארד הגר לראש הממשלה החדש, בתקווה לסיום המשבר הפוליטי ששיתק את המדינה בחודש האחרון.

הגר מחליף בתפקיד את יו"ר מפלגתו איגור מטוביץ', שמצדו ייכנס במקומו למשרד האוצר. החילופים ביניהם נועדו להרגיע את המחלוקות בקואליציה שפרצו אחרי שמטוביץ' רכש במפתיע חיסונים לקורונה מרוסיה בחודש שעבר. פרט לכך, הממשלה נותרה כשהייתה, עם כל ארבע המפלגות שהקימו את הקואליציה לפני כשנה.

הגר, בן 44, היה חבר פרלמנט במפלגת OLANO של מטוביץ' מ-2016 ועד 2020, עד שקיבל את תפקיד שר האוצר. המפלגה ניצחה בבחירות בשנה שעברה אחרי שהבטיחה להיאבק בשחיתות לאחר רצח של עיתונאי חוקר וארוסותו ב-2018. כמה חקירות נפתחו מאז שהיא עלתה לשלטון.

"אני מאמין שתהיה הסכמה ואחדות בינינו, משום שהניקיון של סלובקיה נמשך", אמר הגר.

סלובקיה, שבה חיים 5.5 מיליון תושבים, חווה ירידה במספר הנדבקים והמאושפזים בשבועות האחרונים, אחרי השיאים של החודש שעבר, שבמהלכו עוצמת המגיפה הייתה מהגבוהות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully