וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונה קטלנית בכביש 6: האב נהרג, בתו בת ה-17 במצב קשה

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 23:01

צוות מד"א שהגיע למקום איתר את חיים הר כסף, תושב בני ברק, ללא הכרה. הם ביצעו פעולות החייאה ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם - שם נקבע מותו. בתאונה נפצעו גם בנו בן ה-17 ופעוט כבן שנתיים באורח קל. אם המשפחה גילתה על מות בעלה בקבוצת ווטסאפ

בווידאו: תאונה קטלנית בכביש 6/צילום: דוברות הצלה

גבר בן 43 מבני ברק נהרג הערב (שלישי) בתאונת דרכים בכביש 6, סמוך ליקנעם. בתו בת ה-17 נפצעה באורח קשה. בתאונה נפצעו גם בנו כבן 20 ופעוט כבן שנתיים באורח קל. בעקבות התאונה - כביש 6 נחסם לכמה שעות על מנת לאפשר לכוחות החילוץ וההצלה לפעול במקום.

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת התאונה, הבחינו ברכב המרוסק ובפצועים. הגבר, חיים הר כסף, היה מוטל במקום ללא הכרה. הם החלו בביצוע פעולות החייאה, ופינו אותו במצב אנוש לבית החולים רמב"ם בחיפה, אולם שם נקבע מותו.

הר כסף היה אב לשישה ילדים והתנדב כחובש בכיר במד"א. אשתו, רויטל, גילתה על מותו בקבוצת ווטסאפ. לאחר פרסום פרטיו כתבה: "מה אתם מפרסמים את זה? אני אשתו ולי אף אחד לא הודיע עדיין".

חיים הר כסף  ההרוג בזירת תאונת הדרכים בכביש 6 

30 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
אב לשישה. הר כסף/מערכת וואלה!, אתר רשמי
זירת תאונת הדרכים בכביש 6 | שיחת הווצאפ בו גילתה אשתו של המנוח על מותו 
30 במרץ 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
ההתכתבות בה גילתה רעייתו של הר כסף על מותו/מערכת וואלה!, אתר רשמי

"הייתי בנסיעה בכביש 6 כשהגעתי למחסום הכניסה למנהרה שהיה סגור כשבמקביל קיבלתי דיווח ממוקד מד"א על התאונה", סיפר חובש מד"א רוסלן זינגרמן. "נכנסתי פנימה לתוך המנהרה החדשה וראיתי את התאונה הקשה. הפצועים שכבו על הכביש כשאחד מהם מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה והאחרים בהכרה".

"מיד התחלנו בבדיקות רפואיות לארבעתם ובביצוע פעולות החייאה מתקדמות בפצוע אנוש. יחד עם הצוותים הגדולים של מד"א שהגיעו לזירה המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו את הפצועים לבית החולים רמבם כשמצבו של אחד מהם אנוש, הנערה במצב קשה והשניים הנוספים בינוני-קל", הוסיף.

מנכ"ל מד"א אלי בין מסר כי הארגון "כואב את מותו הטראגי של חברנו, מתנדב ותיק בארגון שאלפי בני אדם חייבים לו את חייהם. משפחת מד"א מחבקת את משפחת הר כסף ומשתתפת בצערה". הר כסף החל את דרכו בארגון בתחנה בירושלים ובהמשך התנדב בתחנה ברמת גן הסמוכה לביתו.

חברו הקרוב של הר כסף מאיר רוטנשטיין, חובש בכיר במד"א ויו"ר ועד מתנדבים ירקון-מערב, תיאר אותו כ"איש חסד אמיתי בכל מובן מילה. אדם טוב לב שיכול היה לעזוב הכל, רק כדי להגיע באמצע הלילה לעזור לאדם במצוקה. הוא הנחיל את ערכי העזרה והסיוע לזולת בכל אדם שבו נגע ובעקבותיו". רוטנשטיין סיפר כי גם אחד מבניו של הר כסף הצטרף בעקבותיו למד"א.

זירת תאונת הדרכים בכביש 6 
30 במרץ 2021. מד"א
זירת התאונה, הערב/מד"א
חיים הר כסף  ההרוג בזירת תאונת הדרכים בכביש 6. מד"א
"פועלו ותרומתו היו סמל לליבו הרחב". הר כסף/מד"א

"חיים ז"ל היה מתנדב מסור ואהוב. אנו משתתפים בצער המשפחה וכואבים את לכתו. פועלו ותרומתו לארגון במשך שנים כה ארוכות היו סמל לליבו הרחב ולרצון שלו לסייע בכל עת, ללא תנאי", סיפר דורי חיים, מנהל מרחב ירקון במד"א.

הר כסף פעל כמתנדב גם באיחוד ההצלה. יו"ר הארגון אושי שלומוביץ' הביע את צערו על מותו: "זה פשוט לא נתפס. חיים היה קודם כל חבר יקר מאוד. אני מכיר אותו מהרגע הראשון לפני עשרות שנים בו נפגשו דרכנו בארגון הצלה. מאז הספיק חיים להציל את חייהם של עשרות אנשים ולקיים עולמות רבים". שלומוביץ' עוד תיאר כי ביום שישי לפני שבועיים הר כסף ביצע החייאה בגבר בן שלושים והציל את חייו. "תמיד היה מהראשונים שהגיע לאירועים ובמקצועיות נדירה טיפל במסירות בחולים ובפצועים", הוסיף.

"הוא דאג שהצלת החיים תהיה על פי גדרי ההלכה והשבת. הוא היה תלמידו ומקורבו של מורינו רב הארגון, הגרש"א שטרן שליט"א יבלחט"א", שלומוביץ' סיפר על מסירותו של הר כסף לצביון ההלכתי. "חיים היווה סמל בארגון לנתינה אין סופית, תמיד בחיוך ובשמחת החיים האופיינית והמיוחדת שלו. הוא יחסר לנו מאוד, כולנו איבדנו חבר ואח. אנחנו מתפללים ומחזקים את ידי משפחתו היקרה ברגעים קשים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully