וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד כמה קל לשטוף לכולנו את המוח? התרגיל הפסיכולוגי שידהים אתכם

22.4.2021 / 0:01

מכירים את המושג "שטיפת מוח"? ובכן, סטודנטית לפסיכולוגיה הוכיחה עד כמה קל להתל במוחנו ולגרום לנו לזכור דברים שמעולם לא חווינו - רק על ידי שימוש במילים שונות. לא מאמינים? צפו בעצמכם

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

כמה פעמים בחייכם שמעתם את המושג "שטיפת מוח"? ובכן, מסתבר שהפעולה הזו היא קלה יותר ממה שאתם חושבים. ככה לפחות טוענת ויקטוריה האמט, סטודנטית לפסיכולוגיה מקליפורניה, שהעלתה לטיקטוק סרטון שהפך ויראלי, בו היא הסבירה עד כמה קל לעשות שטיפת מוח וכמה קל לתמרן אנשים.

צפו בסרטון ובהסבר שלה

בסרטון היא הזכירה ששטיפת מוח אינה אתית ואז הסבירה על אפקט המידע הכוזב שאנחנו מעבדים - וזה קורה כאשר הזיכרון שלנו לאירוע מסויים nשתנה בהתבסס על מידע שקיבלנו אחרי האירוע. ויקטוריה ציטטה מחקר שבו המשתתפים היו כולם עדים לאותה תאונה של שתי מכוניות. קבוצה אחת נשאלה כמה מהר המכוניות נסעו כשהן התנגשו וקבוצה שנייה נשאלה כמה מהר הן נסעו כשהן "יצרו את המגע".

התשובות היו מפתיעות מאוד - כאשר חברי הקבוצה הראשונה העריכה שאותן מכוניות נסעו הרבה יותר מהר מאשר חברי הקבוצה השנייה. זה מראה, הסבירה ויקטוריה, שאפילו משהו פשוט כמו המילים שאנחנו בוחרים, משנה משהו בזיכרון שלנו.

עוד בוואלה!

הטריק הפסיכולוגי שיעבוד על המוח שלכם ויעלים בשניות את חרדת הביצוע

לכתבה המלאה

מדוע כ"כ קל לשטוף לנו את המח?

בסרטון שלה, שנצפה כבר יותר ממיליון פעם, היא הסבירה שהשיטה הזו עובדת גם בסקאלה גדולה יותר והיא יכולה לכפות על אנשים לזכור משהו שמעולם לא קרה - כמו ביצוע פשע. הזיכרונות השגויים האלו יכולים להיראות לנו כל כך אמיתיים, עש שבבדיקות MRI הם יופיעו כזיכרונות אמיתיים וזו הסיבה לכך שאנשים תמימים עשויים להודות בפשעים שהם מעולם לא ביצעו ושעדות ראייה יכולה להיות מוטעית.

באתר indy100 נכתב שאותו עיקרון יכול להסביר גם את העובדה שאנשים רבים כל כך בוחרים להאמין בתיאוריות קונספירציה מופרכות, כמו QAnon .

מכיוון שזה מדאיג שבשיטה כזו פשוטה ניתן לשלוט במוח שלנו - אם אתם נדרשים להיזכר במשהו שהיה בעבר הרחוק, תקשיבו לשפה ותדעו ששטיפת מוח עשויה לשחק תפקיד מרכזי מאוד במה שאתם חושבים שזכרתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully