וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קורע לב: כלבה עצרה את התנועה כדי להציל את בעליה

30.3.2021 / 10:32

סרטון ממצלמת אבטחה מציג את הרגע הדרמטי בו היילי מור מתמוטטת ברחוב וכלבתה, קלובר, מקריבה את חייה כדי להציל אותה. בסרטון נראית הכלבה עולה על הכביש כדי לעצור טנדר שנוסע לכיוונה ובכך מצליחה להציל את חייה

אם הייתם צריכים לקבל הוכחה נוספת לנאמנותם של הכלבים אלינו, הנה לכם אחת מרגשת במיוחד. בתקרית שאירעה בסיטסוויל, אוטווה, בשבוע שעבר, כלבה אמיצה ופיקחית במיוחד הצילה את חייה של חברתה האנושית - כשהסכימה לסכן את חייה למענה.

בתיעוד שמגיע אלינו ממצלמת האבטחה בשכונה ניתן לראות את היילי מור מטיילת עם כלבתה, קלובר, ולפתע חוטפת התקף ומתמוטטת ברחוב. קלובר נראית בהתחלה מבולבלת, אך ברגע שרכב חולף בכביש היא מבינה שהיא חייבת להזעיק עזרה גם אם זה יעלה לה בחייה. ברגע שהיא מבחינה בטנדר, היא עולה על הכביש ועוצרת אותו. למזלה, היא הייתה מספיק בולטת כדי לגרום לנהג הרכב לעצור ולבחון מה קלובר רוצה ממנה. רק אז הוא מבחין בהיילי שוכבת על הרצפה בצד הכביש וניגש לעזרתה.

כלבה עצרה את התנועה כדי להציל את בעליה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
קלובר הכלבה מתפרצת לכביש כדי להזעיק עזרה/צילום מסך, Youtube/Inside Edition

"זה היה ממש מרשים. היא (קלובר) ממש חסמה לי את הדרך. היא עלתה לכביש כדי לחסום לי את הטנדר", אמרת הנהג דריידן אוטווי ל-Inside Edition, "נסעתי לעבודה בסביבות 9:30 בבוקר ובדיוק פניתי בפניה וראיתי את קלובר באמצע הכביש, מן הסתם קשה לפספס כלבה לבנה ויפה כזאת, ואז הבחנתי בהיילי שוכבת עם הפנים לכיוון הרצפה. בזמן שניגשתי להיילי, קלובר לא הורידה ממני את העיניים. היא לא הזיזה ממנה את המבט. היא שמרה ממני מרחק אבל דאגה שהיילי תהיה בסדר. ראיתי אצל קלובר סימנים של בלבול כי מצד אחד היא לא רצתה שאגע בהיילי, אבל מצד שני היא הבינה שאני היחיד שיכול לעזור לה".

כלבה עצרה את התנועה כדי להציל את בעליה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
עוד הוכחה שהכלב הוא החבר הטוב של האדם/צילום מסך, Youtube/Inside Edition
כלבה עצרה את התנועה כדי להציל את בעליה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
היילי מודה לקלובר על שהצילה את חייה/צילום מסך, Youtube/Inside Edition

זמן לא רק לאחר מכן הצליחה קלובר לאתר עובר אחר נוסף, דניאל פילון, שכמובן ניגש לעזור. "אפשר היה לראות שהיא לא הסכימה לעזוב אותה גם כשהיינו איתה", הוא סיפר ל-CTV, "ברגע הזה אני חושב שהיא הבינה שהיא צריכה להגיע לביתה כדי להתריע בפני משפחתה על המקרה". זה בדיוק מה שקלובר עשתה. היא חזרתה לביתה ועוררה את סקרנותם של בני משפחתה. הוריה הגיעו למקום בדיוק כשהאמבולנס הגיע. היילי קיבלה טיפול בידי החובשים וחזרה להכרתה. מצבה תקין והיא כעת נחה בביתה.

למשפחתה לא ברור מה גרם להתקף הפתאומי, אם כי הם סיפרו ל- CTV News שאם זה יקרה שוב, קלובר ודאי תהיה שם כדי להצילה. אמה של היילי, דיאן מור, סיפרה ל-Inside Edition: "כהורה זה לא קל לצפות ברגע הזה. לראות את קלובר עושה את מה שהיא עושה, מוודאת שהיא מטפלת באחותה האנושית והולכת לקיצוניות... היא בעצם הקריבה את חייה עבור הילדה שלה. זה מדהים. אני לא מופתעת שחיה מסוגלת לעשות את זה, אבל הופתעתי שזה הגיע מהילדה שלנו. זו כוחה של אהבה".

כלבה עצרה את התנועה כדי להציל את בעליה. Youtube/Inside Edition, צילום מסך
היילי (משמאל) ואחותה מדברות על התקרית/צילום מסך, Youtube/Inside Edition

צפו בסיקור החדשותי של רשת CTV:

"פשוט מרתק לצפות בזה", אמר הוטרינר ג'ף וורבר, "זה מדהים איך אינסטינקטים טבעיים לוקחים חלק גדול בזה, אבל בנוסף לזה, כשכלב נכנס ללחץ הוא למד שלגשת ולבקש עזרה זה הפתרון".

היילי מור סיפרה ל-Inside Edition על האירוע: "כל מה שאני זוכרת זה שהתעוררתי באמבולנס והייתי מאוד מבולבלת. אני אסירת תודה על כך שהיא הצילה את חיי". היא הוסיפה: "אם זה יקרה שוב, אני מרגישה בטוחה ואני יודעת שהיא תהיה שם בשבילי. אתם יודעים כמה חיות הן טובות והיא כלבה ממש מדהימה. אני אוהבת אותה עד מוות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully