וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש העשיר בצ'כיה נהרג בהתרסקות מסוק באלסקה

29.3.2021 / 13:22

פטר קלנר, עם הון של כ-17.5 מיליארד דולר, היה בטיול סקי ונהרג יחד עם ארבעה אנשים נוספים. הוא התעשר עם קריסת המשטר הקומוניסטי, והחברה שהקים התרחבה למגזרי הפיננסים, התקשורת, היצור, התקשורת והביוטכנולוגיה. נשיא צ'כיה ספד לו

פטר קלנר, האיש העשיר בצ'כיה שנהרג במהלך  חופשת סקי באלסקה 23 במרץ 2020. AP
נמנע מאור הזרקורים. פטר קלנר/AP

פטר קלנר, האיש העשיר ביותר בצ'כיה, נהרג בהתרסקות מסוק במהלך טיול סקי באלסקה. קלנר, בן 56, נהרג יחד עם ארבעה אנשים נוספים, כולל הטייס, בתאונה שאירעה סמוך לקרחון קניק מצפון-מזרח לאנקורג'. הרשויות אמרו כי אחד הנוסעים ששרד את ההתרסקות פונה לבית חולים. הרשויות חוקרות את נסיבות התאונה.

קלנר נמנע מאור הזרקורים, אבל היה ידוע בתור חובב סקי. תמונה שלו גולש על סנובורד פורסמה באחד הדיווחים השנתיים של חברת ההשקעות שלו, PPF. החברה הביעה בהצהרה "אבל עמוק" על מותו של מייסדה. הוא הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים.

הוא התעשר עם קריסת המשטר הקומוניסטי ב-1989, וצבר הון של כ-17.5 מיליארד דולר, לפי פורבס. הוא החל את דרכו במכירת מכונות צילום, עם פתיחת כלכלת המדינה לאחר מהפכת הקטיפה. קלנר הקים את PPF עם כמה שותפים כדי להשתתף בהפרטה של מאות חברות ממשלתיות. בהמשך, החברה התרחבה למגזרי הפיננסים, התקשורת, היצור, התקשורת והביוטכנולוגיה, עם נכסים בשווי של 44 מיליארד דולר.

לקלנר היו עסקים גם בסין, והוא השתתף בפגישה של נשיא צ'כיה מילוש זמאן עם נשיא סין שי ג'ינפינג ב-2014. זמאן, שמטפח יחסים קרובים עם בייג'ינג, הביע צער על מותו של המיליארדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully