וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: הנשיא לא הופיע לפגישה עם שליח הדרום

29.1.2003 / 18:17

מתבצרת בעמדתה ונוהגת בזלזול בניסיונות התיווך של סאול; השליח מטעם נשיא הדרום הגיע עם מסר עבור נשיא הצפון; אתמול זלזלה גם בסוכנות לאנרגיה אטומית - "משרת עלוב ושופר של ארה"ב"

נשיא צפון קוריאה, קים ז'ונג איל, השפיל את הדרום ולא הגיע לפגישה שנקבעה לו בפיוניאנג עם השליח המיוחד של נשיא דרום קוריאה. השליח, לים דונג-וון, חיכה עד שעה מאוחרת אתמול בלילה בציפייה לפגוש את הנשיא.

הפגישה היתה אמורה לעסוק בנושא המשבר הגרעיני בחצי האי. "לים דונג וון יחזור לסאול מבלי שפגש קים ז'ונג איל" אמר השר לענייני איחוד של דרום קוריאה. מהצפון לא נמסרה כל הודעה המציינת את הסיבה לאי הופעתו של הנשיא לפגישה. בסי.אן.אן דווח כי השליח נשא עמו מסר מנשיא דרום קוריאה, קים דאו ז'אנג הקורא לצפון לוותר על השאיפות הגרעיניות שלה.

מוקדם יותר אתמול נפגש השליח עם סגן הנשיא, קים יונג נאם, פגישה שהיתה אמורה להיות על פי מקורות בדרום, הקדמה למפגש עם הנשיא עצמו. בסאול קיוו כי הפגישה עם קים ז'ונג איל תהווה פריצת דרך במשא ומתן לפתרון המשבר בחצי האי שהגיע למבוי סתום. להערכתם, הנשיא הוא היחיד שיכול לנקוט בצעדים שיביאו להתקדמות במו"מ.

פיונגיאנג מתבצרת בעמדה בנושא ומסרבת לשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. בהודעה שנמסרה על ידי סוכנות הידיעות הצפון קוריאנית, אף פגעה בכבודו של הארגון כשאמרה כי היא "משרת עלוב, ושופר של ארה"ב". עוד נאמר בהודעה, כי לסוכנות אין כל סמכות לדון במחלוקת.

ביום ראשון נמסר מהסוכנות כי היא דוחה את הישיבה שהיתה אמורה להתקיים בנוגע לאפשרות כשהמשבר יגיעה לשולחנה של מועצת הביטחון של האו"ם. ההחלטה באה לאחר שדרום קוריאה הודיעה כי ישיבה כזו עלולה לפגוע בסיכויים לפתור את המשבר בדרכי שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully