וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייזר החלה בניסוי בחיסון ילדים מתחת לגיל 12 לקורונה

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 19:00

חברת התרופות ושותפתה ביונטק השיקו את השלב המוקדם של הניסוי, מתוך שאיפה להרחיב את מתן החיסונים לגילאים אלו מתחילת 2022, לכל המוקדם. בינתיים, פייזר ממשיכה בניסוי בגילאי 15-12, ותוצאות ראשונות צפויות להתקבל בחברה בתוך שבועות

בווידאו: מנכ"ל פייזר מעריך שבני נוער יוכלו להתחסן נגד קורונה בסתיו/צילום: רויטרס

חברות התרופות פייזר וביונטק הכריזו היום (חמישי) על השקת ניסוי שיבדוק את השפעות החיסון לקורונה על ילדים מתחת לגיל 12, בשאיפה להרחיב את החיסונים גם לגילאים אלה בתחילת 2022, לכל המוקדם. ניסוי מקביל הוכרז על ידי חברת מודרנה בשבוע שעבר.

המתנדבים הראשונים בשלב המוקדם של הניסוי קיבלו כבר אתמול את הזריקות הראשונות, אמר דובר מטעם החברה. הניסוי אמור לכלול ילדים מגיל חצי שנה ועד גיל 12, ויבחן בשלבים המתקדמים של הניסוי מה המינון המתאים לגילאים השונים - 10, 20 או 30 מיקרוגרמים. החיסון צפוי להתרחב להיקף של 4,500 נסיינים בסך הכול, ובמסגרתו ייבחנו הבטיחות הניסוי והתגובה החיסונית אליו.

חיסונים של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה. 23 בפברואר 2021. רויטרס
חיסונים של חברת פייזר/רויטרס

החיסון שפיתחו שתי החברות אושר לשימוש על ידי ה-FDA בארצות הברית לבני אדם מעל גיל 16. נכון לאתמול בבוקר, כ-66 מיליון בני אדם ברחבי ארצות הברית כבר קיבלו את המנה הראשונה של הניסוי. החיסון של פייזר הוא היחיד המאושר לשימוש בארצות הברית לגילאי 16-18, כשהחיסון של מודרנה אושר לגילאי 18 ומעלה. אף חיסון אחר לא קיבל עד כה אישור לשימוש בגילאים נמוכים מ-18.

בינתיים, פייזר ממשיכה בניסוי הבוחן את מתן החיסון בגילאי 15-12, ותוצאות ראשונות צפויות להתקבל בחברה בתוך שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully