וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפגיעה בבדיקות: רבע מעמדות הדיגום לקורונה נסגרו ביום הבחירות

23.3.2021 / 16:40

רשויות מקומיות רבות החליטו לסגור למשך היום את עמדות הבדיקה מסיבות שונות, ביניהן עלות ההעסקה ביום הבחירות והסבת חלק מהמתחמים לאתרי הצבעה לחולים מאומתים. פיקוד העורף הנחה את העמדות שימשיכו לעבוד להגדיל את ההספק שלהן, מחשש מירידה דרמטית במספר הבדיקות

בווידאו: אש מעריך שלא תהיה עלייה בתחלואה בעקבות הבחירות/צילום: לע"מ

עשרות רשויות מקומיות החליטו לסגור היום (שלישי) את מתחמי בדיקות הקורונה ברשותן בשל העומס על נציגיהם ביום הבחירות, עלות ההעסקה של העובדים ביום זה, וכן בשל הסבת עמדות למתחמי הצבעה לחולים מאומתים. בסך הכול ייסגרו 25% ממתקני הקורונה ברחבי הארץ, נתון העלול לגרום לירידה דרמטית בכמות הבדיקות - ולפגיעה באיסוף המידע על היקף התחלואה.

האחריות על מתחמי הדיגום נתונה בידי פיקוד העורף, אך הם פועלים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות ובסיוע אנשיהם. ההחלטה על צמצום מתחמי הדיגום התקבלה שלא על דעת משרד הבריאות, אלא כהחלטה פרטית של כל רשות עצמאית.

חיילים במתחם  מדא בדיקות קורנה, היבדק וסע, 
פארק הירקון, תל אביב, 29. ראובן קסטרו
מתחם היבדק וסע ברמת גן/ראובן קסטרו

לשם השוואה, אתמול נערכו קרוב ל-60 אלף בדיקות. בפיקוד העורף קבעו כי מתחמי הדיגום שיישארו פתוחים יגדילו את ההספק שלהם כדי לענות על הצורך בבדיקות ולאזן את הפער שנגרם מסגירת המתחמים. רשימת המתחמים העדכנית זמינה באתר פיקוד העורף.

אתמול התגלו 942 חולים מאומתים, מתוך 59,605 תוצאות בדיקות שהתקבלו. שיעור הבדיקות החיוביות עמד על 1.6%, ומקדם ההדבקה ירד ל-0.6. בסך הכול, ישנם 499 חולים שמצבם מוגדר קשה, 204 מהם מונשמים. מספר המתים הכולל מפרוץ המגיפה עומד על 6,114.

מפיקוד העורף נמסר בתגובה כי "עקב קיום הבחירות הארציות חלק מהרשויות המקומית צמצמו את פעילות מתחמי הדיגום בשטחן. מתחמי הדיגום אשר ייפתחו יתנו מענה בפריסה ארצית בהתאם לביקוש המתוכנן. נציין כי כלל המעבדות ימשיכו בפעילותן באופן מלא. פיקוד העורף נכון לסייע במאמץ הלאומי ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully