וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע של פעם ב-50 שנה": שיטפונות ענק באזור סידני

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 10:38

אלפי תושבים פונו מבתיהם אחרי גשמי זלעפות בחוף המזרחי של אוסטרליה, שרק לפני שנה ידע שריפות ענק. בחלק מהאזורים, כמות המשקעים הגיעה ל-900 מ"מ. מדענים מזהירים כי שינויי האקלים תורמים להקצנה בתופעות מזג האוויר

שיטפונות באזור סידני, אוסטרליה, 22 במרץ 2021. רויטרס
התושבים נדרשים לנקוט משנה זהירות. שיטפונות באזור סידני/רויטרס

כ-18 אלף תושבים פונו מאזור סידני בשל שיטפונות עזים בחוף המזרחי של אוסטרליה, אחרי ימים של גשמי זלעפות שהעלו נהרות על גדותיהם. הרשויות אמרו כי מדובר באירוע של "פעם ב-50 שנה" וקראו לתושבים לנקוט משנה זהירות.

ראש ממשלת מדינת ניו סאות' ווילס, שסידני בירתה, אמרה כי "זה נס" שאיש לא נפגע בשיטפונות, שהכו קהילות שנפגעו מהשריפות ומהבצורת בקיץ שעבר. "אני לא זוכרת תקופה בהיסטוריה שלנו שחווינו מזג אוויר קיצוני ברצף שכזה, באמצע מגיפה", אמרה ראש הממשלה, גליידס ברג'יקליאן, שבשטחה חיים כשליש מ-25 מיליון אזרחי אוסטרליה.

השירות המטאורולוגי של אוסטריה אמר כי כמות הגשמים, שהגיעה ל-900 מ"מ בכמה אזורים, "חריגה" ואזורים נרחבים בניו סאות' ווילס נראים כמו ים. שירותי החירום ערכו לפחות 750 מבצעי חילוץ, כולל אנשים שנתקעו במכוניות. משפחה אחת שנתקעה בביתה חולצה במסוק.

תושבים מחלצים את החפצים שלהם נוכח השיטפונות בסידני, אוסטרליה. רויטרס
משריפות ענק לשיטפונות עזים. תושבים מחולצים מאזור סידני/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון, הציע פיצוי כספי למי שנאלץ להימלט מביתו. מוריסון ספג ביקורת חמורה בשנה שעברה, כשריפות ענק כילו שטחים אדירים במזרח אוסטרליה, שטחים שכיום מוצפים בשיטפונות. החלק הזה ביבשת חווה כעת את תופעת לה ניניה, שמבירה עמה יותר גשמים וסופות ציקלון במהלך הקיץ. מדענים אומרים כי שינויי האקלים מחריפים את ההשפעות של התופעה, והופכים את תבניות מזג האוויר לתזזיתיות יותר.

"ראיתי כבר שיטפונות ודברים כאלו, אבל לא הייתי צריכה לעבור מהבית, אז זה שונה", סיפרה אלן ברבין, תושבת ג'יימסונטאון, שתיארה את השיטפונות כחמורים ביותר זה יותר מ-40 שנה.

שיטפונות באולד פיט טאון, ממערב לסידני, אוסטרליה, 21 במרץ 2021. AP
שיטפונות באולד פיט טאון, ממערב לסידני, אוסטרליה, 21 במרץ 2021/AP
שיטפונות באולד פיט טאון, ממערב לסידני, אוסטרליה, 21 במרץ 2021. AP
שיטפונות באולד פיט טאון, ממערב לסידני, אוסטרליה, 21 במרץ 2021/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully