וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הנסיגה המתוכננת: שר ההגנה של ארה"ב בביקור פתע באפגניסטן

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 17:34

בביקור ראשון של חבר בממשל ביידן, אוסטין דן עם הנשיא בתהליך השלום והאלימות במדינה, ונפגש גם עם בכירים אמריקנים, בזמן שוושינגטון שוקלת אם להשלים את הוצאת הכוחות עד 1 במאי. טליבאן איים מפני השארתם מעבר למועד שנקבע בהסכם בינו לבין ממשל טראמפ

בווידאו: שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, בביקור פתע באפגניסטן/צילום: רויטרס

שר ההגנה של ארצות הברית, לויד אוסטין, ערך היום (ראשון) ביקור פתע באפגניסטן, שם נפגש עם הנשיא ועם גורמים בכירים אחרים. הביקור הלא מתוכננן של אוסטין התרחש בזמן שממשל ביידן שוקל אם להשלים את נסיגת הכוחות עד 1 במאי בהתאם להסכם שנחתם בין ממשל טראמפ לבין טליבאן בשנה שעברה.

לפי ארמון הנשיאות בקאבול, הנשיא אשרף גאני שוחח עם שר ההגנה של ארצות הברית על תהליך השלום ועל גל האלימות במדינה. אוסטין הגיע לאפגניסטן בטיסה בתום ביקור בהודו השכנה, כחלק ממסעו מעבר לים הראשון בתפקיד. הוא נפגש עם מפקד הכוחות האמריקניים באפגניסטן, גנרל אוסטין מילר ועם הדיפלומט האמריקני רוס ווילסון, ושוחח עם חיילים המוצבים במדינה.

הוא אמר לכתבים שליוו אותו בקאבול כי הממשל רוצה לראות "סיום אחראי לסכסוך הזה", ו"מעבר למשהו אחר". כ-2,500 חיילים אמריקנים עדיין משרתים באפגניסטן, וושינגטון משתוקקת לסיום המלחמה הארוכה בהיסטוריה האמריקנית, הנמשכת קרוב ל-20 שנה.

נשיא אפגניסטן אשרף גאני בפגישה עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, בקאבול, אפגניסטן, 21 במרץ 2021. רויטרס
ארה"ב רוצה לסיים את המלחמה הארוכה בהיסטוריה שלה. אוסטין וגאני בקאבול, היום/רויטרס

אוסטין הגיע לאפגניסטן אחרי שטורקיה הודיעה ביום שישי כי היא תסכים לבקשת ממשל ביידן לארח בחודש הבא פסגת שלום. ארצות הברית רוצה להאיץ את השיחות המתקיימות בין ממשלת אפגניסטן לטליבאן בדוחא, שטרם הניבו התקדמות של ממש. נשיא אפגניסטן אמר כי הוא ישתתף בכינוס אם מנהיג טליבאן יגיע בעצמו.

הארגון הקיצוני, שסולק מהשלטון ב-2001 אחרי פלישת ארצות הברית בתגובה לפיגועי 11 בספטמבר, הזהיר את וושינגטון מפני הארכת נוכחות הכוחות הזרים במדינה. לפי דיווחים בארצות הברית, ביידן שוקל להשאיר כוח קטן באפגניסטן לפחות עד נובמבר, מחשש לקריסת הכוחות המקומיים בפני טליבאן.

נשיא ארצות הברית הודה בריאיון לרשת ABC בשבוע שעבר כי הוצאות שארית הכוחות מאפגניסטן, שבשיאם מנו יותר ממאה אלף חיילים, ב-1 במאי תהיה משימה "קשה". יותר מ-2,300 חיילים אמריקנים נהרגו בקרבות באפגניסטן, בנוסף לעשרות אלפי אזרחים אפגנים.

טליבאן אמנם חדל מלתקוף את הכוחות האמריקניים מאז ההסכם שגיבש עם ממשל טראמפ בשנה שעברה, אולם הוא לא פסק מלתקוף את כוחות הביטחון המקומיים והוא מכתר כמה ערים. בנוסף לכך, הוא לא ניתק את קשריו עם אל-קאעדה, אחד מהתנאים שנקבעו בהסכם השלום. ההסכם, לעומת זאת, לא הותנה בהסכם שלום בין ממשלת אפגניסטן לטליבאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully