וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: מתקן נפט בריאד נפגע במתקפת מל"טים

עודכן לאחרונה: 19.3.2021 / 18:40

משרד האנרגיה במדינה דיווח על פיצוץ עז במתקן שנגרם בעקבות המתקפה, שבוצעה על ידי המורדים החות'ים. שריפה פרצה במקום, אולם על פי הדיווחים כוחות הכיבוי השיגו שליטה ולא היו נפגעים באירוע

מתקן נפט של חברת ארמקו בערב הסעודית שנפגע במתקפה, 20 בספטמבר 2019. רויטרס
תקיפה מצד החות'ים. מתקן נפט בריאד/רויטרס

מתקן נפט בערב הסעודית נפגע במתקפת מל"טים - כך עדכן היום (שישי) משרד האנרגיה במדינה. על פי הדיווח, במתקן הממוקם בבירה ריאד התפשטה שריפה גדולה, אולם כוחות הכיבוי הצליחו להשיג שליטה בהתלקחות. כפי הנראה, התקיפה בוצעה על ידי המורדים החות'ים המתכתשים בתימן - שהודיעו מוקדם יותר כי שיגרו שישה מל"טים למתקן.

"כוחותינו החמושים ביצעו עם שחר מתקפה באמצעות שישה מל"טים נגד מתקן של חברת ארמקו (חברת הנפט הסעודית הממלכתית)", אמר דובר המורדים החות'ים. מסעודיה לא מסרו מי אחראי על שיגור את המל"טים או מהיכן הם הגיעו. גם ארמקו טרם הגיבו לדברים.

בשבועות האחרונים גברו ההתקפות מצד החות'ים נגד ערב הסעודית, הנחשבת לאחר מיצואניות הנפט הגדולות בעולם. התקיפות באו כחלק מההתכתשות בין החות'ים לסעודים בתימן. החות'ים הבהירו כי הפעולות נגד ריאד יימשכו - כל עוד תימשך התוקפנות הסעודית, כלשונם, ואף הזהירו חברות ואזרחים זרים להמנע מאתרים צבאיים ואזורי תשתיות מרכזיות.

עשן מיתמר אחרי מתקפה בסמוך למתקן של ארמקו, דהראן, ערב הסעודית, 7 במרץ 2021. טוויטר, אתר רשמי
תקיפה חות'ית בסעודיה ב-7 במרץ/אתר רשמי, טוויטר

לדברי משרד האנרגיה הסעודי, המתקפות לא רק ממוקדות על ערב הסעודית, אלא על הביטחון והיציבות של אספקת האנרגיה העולמית כולה. הסעודים מובילים קואליציה צבאית שהתערבה בתימן במרץ 2015 נגד כוחות חות'ים, שהדיחו את הממשלה התימנית שהוכרה ככזו בעולם לקראת סוף 2014.

בריאד אומרים כי הם יירטו את רוב המל"טים והטילים ששוגרו על ידי החות'ים לעבר שדות תעופה, בסיסי כוחות אוויריים ותשתיות אנרגיה, אך כי חלקם אכן יוצרים נזק. ב-7 במרץ משרד ההגנה במדינה מסר כי יירט מל"ט חמוש שהגיע מהים - לפני שפגע באחד ממתקני טעינת הנפט הגדולים ביותר בעולם. בנוסף לכך, רסיסים של טיל בליסטי ששוגר לעבר העיר דהראן שבמזרח הממלכה נפלו בסמוך למתחם מגורים המשמש את חברת ארמקו.

במאמצים דיפלומטיים מחודשים, ארצות הברית והאו"ם ניסו לדחוק בחות'ים לחתור למשא ומתן ולעצור את ההסלמה צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully