וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועה מתה מקרע בטחול בהיריון. מומחה מבהיר: חרף טענות ברשת - אין קשר לחיסון

18.3.2021 / 19:31

אחרי מותה של נועה ליפשיץ-שקד בשבוע ה-36 להיריונה, הפיצו מתנגדי חיסונים את הטענה השקרית כי המקרה קשור לתופעות לוואי של החיסון נגד קורונה. יו"ר האיגוד למיילדות וגינקולוגיה: "אין מנגנון אנטומי, פיזיולוגי או הורמונלי שיכול לקשור בין המקרה למחלה או לחיסון"

בית החולים מאיר: היולדת שהייתה בהיריון בסיכון נמוך מתה מקרע בטחול/מערכת וואלה!

נועה ליפשיץ-שקד, בת 37 ובשבוע ה-36 להיריונה שהתחסנה לקורונה, מתה היום (חמישי) בגלל קרע בטחול, ותינוקה לא שרד אף הוא. בעקבות המקרה הטראגי, מתנגדי חיסונים הפיצו את הטענה השקרית כי מדובר בתופעות לוואי של החיסונים נגד קורונה. ואולם, במערכת הבריאות מבהירים כי אין קשר ביולוגי או הורמונלי בין פגיעה בכלי דם פנימיים לחיסון או למחלה.

פרופ' רוני מימון, יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, הסביר לוואלה! כי הספרות מכירה מקרים דומים לזה של ליפשיץ-שקד בתקופת ההיריון. "היו באסף הרופא שלושה מקרים כאלה בעבר, לפני עידן הקורונה. מפרצת בטחול זה אירוע קשה בהיריון בגלל שקשה לעשות לזה אבחנה. הספרות המקצועית מלאה במקרים כאלה - בגלל שהם נדירים אז הם מדווחים", אמר פרופ' מימון.

פרופ' מימון הבהיר כי "אין גידול במקרים האלה בעקבות הקורונה" וקבע כי "אין מנגנון אנטומי, פיזיולוגי או הורמונלי שיכול לקשור בין פגיעה בכלי דם הפנימיים למחלה או לחיסון".

נועה ליפשיץ-שקד. באדיבות המשפחה
"אישה מוכשרת ומבריקה עם שמחת חיים גדולה". נועה ליפשיץ-שקד/באדיבות המשפחה

ליפשיץ-שקד, תושבת הוד השרון ואימא לתאומות בנות שלוש, הוגדרה יולדת בסיכון נמוך, ובמשפחתה ביקשו להבהיר כי היא חוסנה לקורונה ולא חלתה בנגיף. היא הובלה בדחיפות בזכות עירנות אביה - אח חדר ניתוח במקצועו - לחדר הניתוח של בית החולים מאיר בכפר סבא כשהיא מעורפלת הכרה וסובלת מדימום פנימי קשה מאוד.

הצוות הרפואי ביצע ניתוח קיסרי ויילד את התינוק כשהוא במצב קשה, ולאחר עצירת הדימום ופעולות החייאה היא חוברה למכונת לב-ריאה (אקמו) והועברה ליחידה לטיפול נמרץ כללי בבית החולים איכילוב, שם מתה. גם התינוק, שהועבר לפגיית בית החולים מאיר, מת שם במהלך הלילה.

עוד בוואלה!

רק 27 מכל מיליון מקבלי המנה השנייה אושפזו: תופעות הלוואי של חיסון הקורונה

לכתבה המלאה
פרופ' רוני מימון מרפאת תאומים. יח"צ,
"אין גידול במקרים האלה בעקבות הקורונה". פרופ' מימון/יח"צ

"נועה הייתה אימא מופלאה ללני ולורי, נשואה באהבה ענקית לעידו, אחות אהובה ללילך והבת הכי מסורה בעולם להורים שלה ציפי וזאביק", אמרו במשפחתה. "נועה חתרה למצוינות בכל דבר שנגעה ועם יושרה והגינות יוצאת דופן. היא הייתה אישה מוכשרת ומבריקה עם שמחת חיים גדולה. בשעה קשה זו למשפחתנו, אנו מבקשים להודות לצוותים הרפואיים באיכילוב ובמאיר על שנלחמו ללא פשרות על חייה ועל חיי התינוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully