וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר בריאות רביעי מאז פרוץ המגיפה: ברזיל קורסת מהקורונה

התמיכה בבולסונארו בשפל לאור התמוטטות מערכת הבריאות שתיארה זאת כמצב החמור ביותר בתולדותיה. הנשיא החליף פעם נוספת את שר הבריאות שלו, אך גם הוא לא תומך בסגרים או בהגבלות משמעותיות. רק 4.6% מהאזרחים התחסנו, והווריאנטים מאיצים את התחלואה

בווידאו: בתי החולים ברזיל בקריסה בגלל גל חדש של מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

שר בריאות רביעי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, שיא מתים יומי של 2,841 איש ואחוזי תמיכה בשפל - עם כל זה מתמודד נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו, בזמן שמערכת הבריאות הכריזה כי היא בקריסה היסטורית. המגיפה גבתה את חייהם של יותר מ-282 אלף איש בברזיל, נתונים הנמוכים רק מאלו שבארצות הברית.

בולסונארו תיאר את הווירוס כ"לא יותר משפעת קלה" לאחר ההתפרצות הראשונה בפברואר אשתקד, והאטיות של מבצע החיסונים מכבידה עוד יותר על בתי החולים המלאים כמעט עד אפס מקום. "פיוקרוז", המכון הביו-רפואי בריו דה ז'נרו המייצר את חיסוני אסטרהזניקה במדינה, אמר אתמול כי מיטות טיפול הנמרץ בתפוסה של 80% או יותר בכל 27 מדינות המחוז בברזיל, פרט לשתיים מהן.

"המצב קריטי בכל רחבי המדינה", מסר המכון אתמול. "הבחינה שנעשתה על ידי החוקרים שלנו מראה כי זאת הקריסה הקשה ביותר של שירותי בתי החולים והבריאות בהיסטוריה של ברזיל".

בולסונארו, שבשנה הבאה צפוי להתמודד על כהונה שנייה, יקווה ששר הבריאות החדש מרסלו קירוגה יצליח לבלום את צניחת אמון הציבור בו. לפי סקר שפורסם אתמול בעיתון בסאו פאולו, 54% סבורים כי הטיפול של הנשיא הימני קיצוני במגיפה הוא רע או רע מאוד, לעומת 48% בסקר הקודם שפורסם בעיתון בחודש ינואר.

מחלקת קורונה בפורטו אלגרה, ברזיל 11 במרץ 2021. רויטרס
התפוסה גבוהה מ-80% במרבית בתי החולים במדינה. מחלקת קורונה בפורטו אלגרה/רויטרס

בניגוד לשר הבריאות הקודם, שהיה חסר רקע בתחום והגיע בכלל משורות הצבא, קירוגה הוא קרדיולוג. הוא עודד אתמול את אזרחי ברזיל לעטות מסיכות ולשטוף את ידיהם, אך נמנע מלתמוך בהטלת סגרים או אפילו בשמירה על ריחוק חברתי כפי שדורשים מומחים לבריאות הציבור.

בולסונארו, שבעצמו חלה בקוביד-19 בשנה שעברה, מתנגד להגבלות שהטילו מושלי מדינות שונים, בטענה שהנזק הכלכלי חמור יותר משל הנגיף עצמו. שר הבריאות החדש שלו אמר לרשת CNN בברזיל כי בעוד "שמטילים סגרים במצבי קיצון, הם לא יכולים להיות מדיניות ממשלתית".

שר הבריאות הנכנס של ברזיל במהלך כנס בברזיליה 16 במרץ 2021. רויטרס
קודמו בתפקיד היה בכלל איש צבא. שר הבריאות החדש של ברזיל/רויטרס

ראש צוות החירום למאבק בקורונה בסאו פאולו, המדינה המאוכלסת ביותר בברזיל שחוותה שיא במניין המתים אתמול, תקף בחריפות את דבריו. "כשהוא ייכנס לתפקיד, הוא יפגוש את המספרים הגרועים ביותר במגיפה", צייץ ז'ואו גאברדו. "המלצה - אל תנקוט עמדה נגד סגר ארצי". לדבריו, בתי חולים פרטיים מבקשים מקום במערכת הבריאות הציבורית בשל התפוסה המלאה של המיטות לטיפול נמרץ.

נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו במהלך כנס בברזיליה 10 במרץ 2021. AP
מאבד את תמיכת האזרחים. בולסונארו/AP

הזינוק במספר המתים והחולים בחדשים בברזיל מיוחס להתפשטות של וריאנטים מדבקים של הנגיף, במקביל לצליעת מבצע החיסונים. רק 4.6% מהאזרחים במדינה הדרום אמריקנית קיבלו לפחות מנה אחת מחיסוני אסטרהזניקה או של CoronaVac הסינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully