וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשרפו חיים במחסן: החות'ים בתימן הרגו עשרות מהגרים בצנעא

המורדים "הביעו צער" על מותם של 43 מהגרים ופציעתם של יותר מ-190 נוספים בשריפה שפרצה במרכז מעצר בבירה. לפי ארגון זכויות אדם, הם ירו לעבר מבנה שבו נעצרו מהגרים שמחו על התנאים במקום. מי שלא נפצע קשה, נעצר מחדש. שליח האו"ם: "דרושה חקירה עצמאית"

בווידאו: 44 הרוגים בשריפה שפרצה בעקבות ירי החות'ים לעבר מרכז מעצר מהגרים בצנעא/צילום: רויטרס

עשרות מהגרים נהרגו בשריפה שפרצה במתקן מעצר בצנעא בירת תימן, אחרי ירי של המורדים החות'ים, שהביעו היום (רביעי) חרטה עמוקה על התקרית. בכיר בשורות הכוחות השיעיים, השולטים בצפון המדינה, אמר כי הם חוקרים את האירוע שקרה ב-7 במרץ.

"אנחנו מביעים צער עמוק על התאונה במרכז המהגרים בצנעא", אמר חוסיין אל-עזי, בכיר במורדים, בשיחה עם ערוץ אל-מוסירה. הוא מנה 44 הרוגים ו-193 פצועים, שרובם פונו לדבריו לבית חולים.

ההודאה של החות'ים הגיעה יממה אחרי שארגון משמר זכויות האדם דיווח כי השריפה פרצה בעקבות ירי שלהם. לפי ארגון זכויות האדם, העצורים הפגינו נגד הצפיפות במחנה כשהסוהרים עצרו מאות מהם בתוך מחסן וירו שני שיגורים לעבר המבנה. עוד נאמר כי מאות פצועים מטופלים בבתי חולים בצנעא, תחת "אבטחה כבדה" המונעת גישה מארגוני סיוע הומניטרי. עדי ראיה סיפרו כי מהגרים שלא נפצעו קשה נעצרו מחדש.

שליח האו"ם למדינה, מרטין גריפית, אמר אתמול למועצת הביטחון כי "חייבת להיות חקירה עצמאית" של האסון.

מהגרים מפגינים נגד היחסים כלפיהם מחוץ למתחם של האו"ם בעדן, תימן, 15 במרץ 2021. רויטרס
הפגנה של מהגרים מחוץ למתחם של האו"ם בעדן, השבוע/רויטרס

למרות האזהרות, מהגרים ממדינות קרן אפריקה הסמוכות ממשיכים להגיע למדינה שסועת הקרבות בניסיון להגיע למדינות עשירות יותר במפרץ. תימן שרויה במלחמה מאז שהחות'ים כבשו את צנעא ב-2014 והניסו ממנה את הממשלה, הנתמכת על ידי הקואליציה הסעודית.

בשבועות האחרונים חידש ממשל ביידן את המאמצים הבינלאומיים לסיום המלחמה שגבה את חייהם של עשרות אלפים, והביא את תימן אל סף רעב. עם זאת, הלחימה בין החות'ים לכוחות ממשלת תימן והקואליציה הערבית רק הסלימה בכמה חזיתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully