וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך עשרה שבועות: 81% ממשרתי צה"ל חוסנו או החלימו מקורונה

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 13:08

בצה"ל מסכמים את השלב הקריטי במבצע החיסונים. 8% מהמשרתים החליטו שלא להתחסן, בהם גם נשים בשלבי היריון ראשונים. ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הביע שביעות רצון מעמידה ביעדים. "הצבא הראשון בעולם שהגיע לחסינות עדר", הכריז

בווידאו: אלרעי פרייס: צריך להסתכל אחרת על המגפה/צילום: לע"מ, עריכה: אסף דרורי

81% מהמשרתים בצה"ל חוסנו או החלימו מנגיף הקורונה. בצבא מסכמים היום (חמישי) את השלב הקריטי במבצע החיסונים, שארך עשרה שבועות. ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף יצחק תורג'מן, הביע שביעות רצון מההישג. "צה"ל הוא הצבא הראשון בעולם שהגיע לחסינות העדר בזכות מבצע החיסונים", הכריז.

לדברי תורג'מן, פרק הזמן של עשרה שבועות היה היעד שבו נקבו מלכתחילה להשלמת מבצע החיסונים. "עמדנו ביד - ואפס מנות נזרגקו", אמר. "זה מבצע לוגיסטי מורכב ביותר בעיקר בגלל המגבלות של החיסון והפיזור של יחידות צה"ל. היתה פה מנהיגות של מפקדים בהסברה והובלה באמצעות דוגמה אישית. הערכה היא שבשבוע הבא נהיה 85%".

חיילים מתחסנים נגד קורונה בבסיס צה"ל סמוך לראשל"צ. 11 בפברואר 2021. AP
בתום עשרה שבועות - 81% מחוסנים/AP

לדברי אלוף תורג'מן, 8% מהמשרתים סירבו להתחסן, בהם נשים בשלבי היריון ראשונים וסרבנים אידיאולוגים - מרביתם ביחידות העורפיות.

קצין הרפואה ראשי, תת-אלוף אלון גלזברג, אמר כי הכשרת הצוותים לחיסונים הסתיימה מהר מהמתוכנן. "ההכשרה תוכננה לחמישה ימים והוכחנו שניתן לעשות זאת בחמש שעות", אמר. "זו מסת מתחסנים שמאפשרת לנו להתנהל אחרת מכפי שנהגנו קודם: קבענו רף של 90% התחנסות ביחידות ירוקות. עם זאת ממשיכים לשמור על נהלים. ריחוק חברתי. מקומות שבהם יש חיכוך כמו תחבורה ציבורית יש לנהוג אחרת. מבוצעות הערכות מצב כל יום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מבצע חיסונים לקורונה בצה"ל, 27 בדצמבר 2020. דובר צה"ל, אתר רשמי
"נצטרך להמשיך ולעסוק בחיסוני קורונה גם במחזורים הבאים". מוקד חיסונים צבאי בגלילות/אתר רשמי, דובר צה"ל

תא"ל גלזברג ציין כי המבצע לא יושלם ברקע שכלל החיילים יתחסנו, שכן מחזורי גיוס חדשים ממשיכים להגיע לצה"ל וחלקם לא מחוסנים. "ברור לנו שבמחזורי הגיוס הבאים כשמתחסני הגילים 18-16 עומדים סביב 35% נצטרך להמשיך ולעסוק בחיסוני קורונה. קיווינו לעסוק בחיסונים בשרשרת החיול, אבל זה לא מאושר כי לא ברור בעולם מה קורה כשנותנים חיסון טטנוס וקורונה באותו היום", אמר.

הוא תיאר את התוכנית להמשך המאמץ: "אנחנו נפריד שבוע בין החיסונים, וממשיכים להפעיל מרפאות ייעודיות לחיסונים". לדבריו, "כל חייל יכול להזמין תור באמצעות אפליקציה, והטירונים יקבלו בצורה מרוכזת בעיר הבה"דים. מחלקת טירונות תחוסן כמחלקה ולכן נמשיך להתנהל בקפסולות וריחוק חברתי".

תא"ל גלזברג התייחס לסוגיית חיסון חיילי המילואים ואמר כי "באופן עקרוני חיילי מילואים מתחסנים בקופות החולים כמו כל אזרח. נהיה יותר ליברלים לגייס חיילי מילואים שהתחסנו. באישור משרד הבריאות חיסנו יחידות מילואים חשובות, שני גדודי מילואים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully