וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ועוד 12 שנה לתושב הצפון שרצח את אבי אשתו וניסה לרצוח את אחיה

10.3.2021 / 13:42

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר את עונשו של עבדאללה אמארה (37) מהכפר הקטן זלפה שבוואדי ערה, לאחר שבשנת 2018 הצטייד בתת-מקלע לאחר ויכוח סוער עם חותנו אסעד אמארה, ירה בו בראשו ובאותו אירוע ניסה לרצוח גם את גיסו. ישלם בנוסף ישלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים לחותנתו

רצח זלפה - תרשים זירת האירוע - דירת מגורים בקומת הכניסה - משטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח של אסעד אמארה בכפר זלפה, ינואר 2018/דוברות משטרת ישראל

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (רביעי) מאסר עולם ועוד 12 שנה, מהן שמונה במצטבר למאסר העולם וארבע בחופף לו, על עבדאללה אמארה כבן ה-37 מהכפר הקטן זלפה שבוואדי ערה. זאת לאחר שלפני כחודשיים הרשיעו אותו השופטים כמאל סעב, יחיאל ליפשיץ וגלית ציגלר ברצח של חותנו אסעד אמארה, אבי אשתו, ובניסיון הרצח של גיסו פאדי, אחי אשתו, שהוא בנו של אסעד המנוח. בנוסף למאסר פסקו השופטים כי עבדאללה ישלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים לחותנתו, שהתאלמנה מבעלה, ו-9 ילדיה שהתאלמנו מאביהם, הפיצוי המקסימלי הקבוע בחוק.

השופט כמאל סעב, שכתב את גזר הדין, ציין כי "מקרי הרצח בדם קר בחברה הערבית מהווים מעל 60% מכלל מקרי הרצח במדינה. ראוי לציין כי מהנתונים עולה שבתום 2020 היו 113 מקרי רצח בחברה הערבית, תוך שימוש באלימות ונשק חם. לאחרונה אף ניתן להבחין בהקשחת עמדתו של בית המשפט העליון, בדמות של החמרה בעבירות נשק, השימוש בנשק וקיפוח חיי אדם באמצעותו".

השופט סעב הוסיף כי "משנה תוקף יש לגישה זאת ביחס למגזר אליו משתייך הנאשם". לדבריו, "האלימות על כל היבטיה פושה בחברה הערבית, אליה משתייך הנאשם שבפנינו, וריבוי הנשק הבלתי חוקי המצוי שם, בידי כל דכפין, וכן הקלות של השימוש בנשק זה, מוסיף אף הוא ומחמיר את הפגיעה בביטחון האישי, אצל כלל הציבור, לכן על בתי המשפט לתרום תרומתם הדרושה כחלק מתכנית ההתמודדות עם תופעת האלימות הזו, וכאמצעי חשוב לשם מיגורה".

רצח זלפה - תרשים זירת האירוע - דירת מגורים בקומת הכניסה - משטרת ישראל. דוברות משטרת ישראל
תרשים זירת הרצח בכפר זלפה שבוואדי ערה/דוברות משטרת ישראל

האירוע הטרגי התרחש לפני שלוש שנים, ביום שישי, 12 בינואר 2018, בבית המשפחה - שם ההורים גרו בדירת הקרקע והבת מראם ובעלה עבדאללה בדירה מעליהם. הם הורים לילד שהיום הוא כבן 5. עבדאללה, טכנאי רכב שהסתכסך עם אשתו כמה חודשים קודם לכן והיה לן במקומות מזדמנים, שב באותו ערב כדי לקחת מסמכים שונים ותוך ויכוח עם האשה הוציא אותה מהדירה. היא התקשרה לאביה, שלא היה בבית, וסיפרה לו על כך. עבדאללה עזב את המקום והאב ובנו שבו הביתה ברכב. תוך זמן קצר שב עבדאללה החל ויכוח קולני. שכן וקרובים ניסו להרגיע את הרוחות אך ללא הואיל. עבדאללה אף התקשר למוקד 100 של המשטרה וטען כי מאיימים עליו, אבל על פי כתב האישום בו הורשע, הוא יצא מהבית, הצטייד בתת המקלע המאולתר ותחמושת תואמת, נכנס לבית דרך דלת אחורית ופתח בירי ממרחק מטרים ספורים לעבר חותנו וגיסו. שני קליעים חדרו את ראשו של אבי אשתו. הגיס ספג קליע בחזה.

עבדאללה נמלט מהבית כשהוא משליך את הנשק בשדה סמוך. כשהמשטרה הגיעה היא כבר מצאה את אסעד אמארה כשהוא ללא רוח חיים, שוכב על גבו על שטיח בחדר המשפחה, שלולית דם לצידו. הגיס פאדי הובהל לבית החולים העמק שם רופאים הצילו את חייו. עבדאללה עמארה נטול העבר הפלילי נעצר זמן קצר אחרי הרצח ומוחזק מאחורי סורג ובריח מאז. תחנת אום אל פחם חקרה את האירוע. הפרקליטות הגישה את כתב האישום החמור כשלושה שבועות אחר כך. עבדאללה אמארה טען להגנה עצמית, אבל טענתו לא התקבלה. הורשע ברצח, ניסיון רצח ועבירות בנשק.

"מדובר במעשה אלימות יוצא דופן בחומרתו של שימוש בנשק חם, ירי בתת-מקלע מסוג קרלו מטווח קצר לעבר המנוח ולעבר בנו פאדי", טען התובע עו"ד רמי סלאמה מפרקליטות מחוזי חיפה, שדרש להחמיר בעונש אף מעבר למאסר עולם, "היריות האלה נפסקו רק בגלל שנגמרו הכדורים".

עו"ד ארז אבוהב המייצג את עבדאללה אמארה הוא הסנגור הרביעי שהובא לייצג אותו. "המטרה שלי שלשמה הובאתי על ידי הנאשם ובני משפחתו היא לנסות להגיע להסדר טיעון בתיק, לנסות לקדם הליכי סולחה ככל שאני יכול. לצערי זה לא צלח", אמר הסניגור, "ניהלנו את המשפט ולגבי הסולחה, ימים יגידו".

"אין לי מה לומר", היו דבריו של עבדאללה אמארה כשהשופטים נתנו לו את זכות המילה האחרונה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully