וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי חולים בברזיל קורסים מעומס חולי קורונה: "איום על העולם"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 11:38

ב-25 מתוך 27 ערי הבירה של מדינות המחוז יש תפוסה של יותר מ-80% מהמיטות במחלקות לטיפול נמרץ, ושיא של 1,972 מתים נרשם ביממה החולפת. "ברזיל כיום היא מעבדה פתוחה", אמר אפדימיולוג בכיר, שתקף את הטיפול של בולסונארו במגיפה

בווידאו: נשיא ברזיל קורא להפסיק לדבר על הקורונה/צילום: רויטרס

בתי החולים בערים הגדולות בברזיל על סף קריסה בשל עומס בחולי קורונה - כך מזהיר מכון בריאות מרכזי במדינה, אחרי שאתמול (שלישי) נרשם שיא מתים חדש - 1,972.

לפי דוח של המכון "פיוקרוז" שבריו דה ז'נרו, יש תפוסה של יותר מ-80% מהמיטות במחלקות לטיפול נמרץ ב-25 מתוך 27 ערי הבירה של המדינות השונות. ב-15 ערים, כולל בבירה ברזיליה, בריו וסאו פאולו, התפוסה גבוהה יותר מ-90%. בשתי ערים - פורטו אלגרה וקמפו גרנדה - התפוסה מלאה. הדוח ציין כי המספרים מראים את "העומס ואפילו את קריסת מערכות הבריאות".

ברזיל רשמה יותר מ-266 אלף מתים ו-11 מיליון מאובחנים מאז פרוץ המגיפה. רק בארצות הברית המצב חמור יותר, אך שם חל שינוי במגמה עם האצת מבצע החיסונים, לעומת התנהלותו האטית במדינה הדרום אמריקנית. קצת יותר משמונה מיליון אנשים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון עד כה, בסך הכול מעל 4% מהאוכלוסייה.

"הפסדנו במאבק בקוביד-19 ב-2020 ואין אפילו סיכוי קלוש לשנות את הנסיבות הטראגיות האלו בחצי הראשון של 2021, אמר האפידמיולוג ג'סם אורלאנה, מהמכון בריו. "הדבר הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות הוא לחכות לנס של חיסון המוני או לשינוי קיצוני בטיפול במגיפה". לדבריו, "כיום ברזיל היא איום על האנושות ומעבדה פתוחה, שבה נראה שפטור מעונש הוא השולט".

מחלקת קורונה בברזיליה, ברזיל 8 במרץ 2021. רויטרס
תפוסה של יותר מ-90%. מחלקת קורונה בברזיליה/רויטרס

בשבוע שעבר הזהירו מומחים כי מספר המתים היומי מהנגיף עלול להיות גבוה מ-2,000. הם הזהירו כי הדרך היחידה להימנע מזה היא אם הממשלה הפדרלית תשתלט על תיאום המאבק במגיפה, תמליץ על הטלת סגרים, על שימוש במסיכות ועל חיסונים. החשש הגדול הוא מפני הווריאנט שנוצר בעיר מנאוס שבאמזונס, המדבק במיוחד. רק אתמול נרשמו יותר מ-70 אלף מאובחנים, זינוק של 38% בהשוואה לשבוע שעבר.

עם זאת, נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו, ממשיך להמעיט בחומרת המגיפה ואמר בשבוע שעבר כי על אזרחי המדינה "להפסיק לבכות". הנשיא הימני קיצוני, שנדבק בעצמו בווירוס בשנה שעברה, מתנגד לצעדים שנוקטים המושלים. הוא טוען שהנזק שהם גורמים לכלכלה גדול יותר מהווירוס עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully