וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאטה את השימוש בטוויטר בשל "תכנים לא חוקיים"

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 16:11

הרשויות הזהירו כי הן עשויות לחסום את הרשת החברתית, הפופולרית בקרב תומכי נבלני, אם היא תמשיך להפר את החוק הרוסי. מוסקבה מנסה להגביר את השפעתה על האינטרנט ועל הרשתות החברתיות האמריקניות

בווידאו: דובר הקרמלין על ההחלטה להאט את השימוש בטוויטר ברוסיה/צילום: רויטרס

הגוף המפקח על התקשורת ברוסיה אמר היום (רביעי) כי הוא מגביל את השימוש בטוויטר באמצעות האטת הגלישה ברשת החברתית. זאת בטענה שהרשת סירבה שוב ושוב להסיר תכנים "אסורים". גוף הפיקוח, רוסקומנדזור, איים לחסום לחלוטין את טוויטר במדינה וציין יותר מ-3,000 ציוצים עם תכנים "לא חוקיים" נכון להיום.

טוויטר, כמו רשתות חברתיות אמריקניות אחרות, פופולרית ברוסיה בקרב תומכיו של מנהיג האופוזיציה הכלוא אלכסיי נבלני, שמעצרו הוביל להפגנות נרחבות בתחילת השנה. הרשות המפקחת על התקשורת לא הזכירה את הפגנות האופוזיציה בהודעה שלה, אך טענה כי בטוויטר לא מחקו ציוצים המכילים פורנוגרפיית ילדים, מידע על בעיות סמים וקריאות לקטינים לשים קץ לחייהם.

"ההאטה תחול על 100% מהמכשירים הניידים ועל 50% מהמכשירים הלא ניידים", נמסר בהודעת הרשות שפורסמה באתר שלה. אם טוויטר תמשיך להתעלם מדרישות החוק, צעדי האכיפה ימשיכו להיות בהתאם לרגולציות ההולמות", הזהירה הרשות על האפשרות שתחסום את טוויטר. סוכנות הידיעות אינטרפקס ציטטה גורם רשמי שלפיו המהלך ישפיע על תכני הווידאו והתמונות, אך לא על הטקסט.

טוויטר טרם הגיבה לצעדים שנקטו הרשויות ברוסיה, המנסות להגביר את השפעתן על הרשתות החברתיות האמריקניות שאותן הן מאשימו בהפרת חוקי המדינה. זמן קצר אחרי ההכרזה על האטת הטוויטר, כמה אתרים ממשלתיים, בהם אלו של הקרמלין ושל הפרלמנט, סבלו משיבושים בגלישה, אך הרשויות אמרו כי זה נבע מתקלה בציוד ולא מההגבלות החדשות.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך פגישתו עם שר המדע ואלרי פאלקוב במוסקבה 9 במרץ 2021. AP
מנסים להשתלט גם על האינטרנט. פוטין בפגישה עם שר המדע, אתמול/AP

באופן מסורתי, רוסיה נקטה יד רכה ביותר בפיקוח על האינטרנט בהשוואה לשכנתה סין, אך עם התגברות המתיחות הפוליטית השנה לאחר כלאיתו של נבלני, היא אותתה על הקשחת המדיניות שלה. בדצמבר, הבית התחתון של הפרלמנט תמך בהטלת קנסות גבוהים על רשתות חברתיות שלא ימחקו תכנים אסורים, ובחוק אחר שמאפשר להגביל אותן אם הן "יפלו" את כלי התקשורת הרשמיים ברוסיה.

טוויטר הייתה אחת מחמש רשתות חברתיות שהוזכרו על ידי בית משפט במוסקבה כמי שלכאורה מסרבות למחוק פוסטים הקוראים לילדים להשתתף בהפגנות לא חוקיות, לפי אינטרפקס.

הקרמלין אמר כי הוא אינו רוצה לחסום תכנים, אך על החברות השונות לציית לחוק. עם זאת, כמה פעילים אמרו כי הם מאמינים שההגבלות החדשות קשורות להפגנות האחרונות. בעלי בריתו של נבלני אמרו כי הם מתכננים לקיים הפגנות חדשות בחודשים הקרובים.

"כמובן שהמניע המרכזי הוא התגברות הפגנות הרחוב", אמר סרקיס דרביניאן, פעיל למען גלישה חופשית באינטרנט מארגון "רוסקומסוובודה". "השנה זה עשר שנים מאז 'האביב הערבי'. הם הבינו שהאיטרנט הוא כוח מניע. הרצון לשלוט על האינטרנט ברוסיה קשור לרצון לשלוט על מרחב המידע".

למרות שכמה מהצעדים שנקטה רוסיה בשנים האחרונות בניסיון להגביר את פיקוחה על האינטרנט הזכירו את אלו של סין, היא רשמה רק הצלחה חלקית ביישומם. ב-2018 היא ניסתה לחסום את אפליקציית העברת המסרים טלגרם, אך היא לא הצליחה לעשות זאת מבחינה טכנית ובשנה שעברה בוטל האיסור באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully