וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזירה קתולית הגנה על המפגינים במיאנמר: "תירו בי, לא בילדים"

בתמונה שהפכה לאחד מסמלי המחאה נגד החונטה הצבאית, האחות אן רוז נו טאוונג כרעה ברך בפני שוטרים חמושים בצפון המדינה וביקשה מהם לחוס על חיי המפגינים - אך הם ירו בכל זאת והרגו שניים. יותר מ-60 מפגינים נהרגו מאז תחילת ההפגנות נגד ההפיכה

נזירה קתולית מתחננת בפני כוחות הביטחון שלא לירות במפגינים בעיר מייטקיינה, מיאנמר, 8 במרץ 2021. Myitkyina News Journal, GettyImages
"הרגשתי כאילו שהעולם קורס". האחות אן רוז נו טאוונג מול כוחות הביטחון, אתמול/GettyImages, Myitkyina News Journal

תמונה של נזירה קתולית במיאנמר שהתחננה בפני שוטרים חמושים שלא לירות בילדים הפכה לאחד מסמלי המחאה נגד החונטה הצבאית, שבמהלכה נהרגו יותר מ-60 מפגינים. האחות אן רוז נו טאוונג אמרה לשוטרים בעיר מייטקיינה שבצפון המדינה לחוס על חיי הילדים, ולקחת אותה במקומם, והתמונה שלה זכתה לשבחים במדינה בעלת הרוב הבודהיסטי.

"כרעתי ברך, התחננתי בפניהם שלא לירות ולענות את הילדים, אלא לירות ולהרוג אותי במקום", היא סיפרה היום (שלישי), יממה אחרי שפרסה את זרועותיה מול כוחות הביטחון, ששניים מהם נראו כורעים ברך לצדה.

מעשה הגבורה שלה בלט בתוך הכאוס השורר במיאנמר מאז ההפיכה הצבאית ב-1 בפברואר שהפילה את שלטונה של המנהיגה האזרחית אונג סן סו צ'י. מול דרישות המפגינים להחזרת הדמוקרטיה, החונטה רק הסלימה את תגובתה. כוחות הביטחון יורים גז מדמיע, כדורי גומי, זרנוקי מים ואש חיה נגד המפגינים השוטפים את הרחובות בשבועות האחרונים למרות האלימות הרבה.

שוטרים במהלך הפגנה נגד הפיכה צבאית מיאנמר 8 במרץ 2021. AP
יותר מ-60 מפגינים נהרגו מאז תחילת המחאה. העימותים במייטקיינה, אתמול/AP

המפגינים במייטקינה, בירת מדינת קאצ'ין שבצפון מיאנמר, יצאו אתמול לרחובות עם קסדות ואפודים מאולתרים. כשהשוטרים החלו לכתר אותם, אן רוז ושתי נזירות נוספות התחננו בפניהם לעזוב.

"השוטרים רדפו אחריהם כדי לעצור אותם, ואני דאגתי לילדים", סיפרה הנזירה בת ה-45. לדבריה, בשלב זה היא כרעה ברך, אך רגעים לאחר מכן השוטרים פתחו באש לעבר המפגינים שהיו מאחוריה.
"הילדים נבהלו ורצו קדימה. לא יכולתי לעשות כלום, אבל התפללתי לאלוהים כדי שיציל את הילדים ויעזור להם". בתחילה, היא ראתה מפגין שנורה בראשו ומת לנגד עיניה, ואז הרגישה עקצוצים מהגז המדמיע. "הרגשתי כאילו שהעולם קורס. אני מאוד עצובה שזה קרה בזמן שהתחננתי בפניהם".

צוות סיוע מקומי אישר לסוכנות הידיעות הצרפתית ששני גברים נורו למוות במהלך ההפגנות אתמול בעיר, אך הוא לא קבע אם הם נפגעו מאש חיה או מכדורי גומי.

זאת לא הייתה הפעם הראשונה שבה הנזירה אן רוז נתקלה בכוחות הביטחון. ב-28 בפברואר היא ביקשה רחמים מהשוטרים, והלכה ביניהם באטיות כשהיא יורדת על ברכיה ומתננת בפניהם לעצור. "אני החשבתי את עצמי מתה כבר מאז 28 בפברואר", סיפרה.

היא אמרה כי היא תמשיך לעמוד נגד כוחות הביטחון "עבור הילדים". לדבריה, היא לא יכולה לצפות במתרחש מהצד. "אני לא יכולה לא לעשות דבר, ולראות מה קורה לנגד עיני בזמן שכל מיאנמר מתאבלת".

  • עוד באותו נושא:
  • מיאנמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully