וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איחוד האמירויות נגד הסנקציות של ארה"ב על סוריה

9.3.2021 / 14:20

שר החוץ של האמירויות אמר לצד עמיתו הרוסי כי שיתוף פעולה עם דמשק חיוני לפיוס באזור. הוא קרא אף להשיב את סוריה לליגה הערבית, שממנה הושעתה ב-2011. דבריו, לקראת ציון עשור למלחמת האזרחים, ממחישים את השינוי שחל בגישה של האמירויות, שתמכה תחילה במורדים

בווידאו: סוריה: זינוק במספר החולים בקורונה, בגלל המצב הכלכלי לא הוחלט על סגר/צילום: רויטרס

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן, אמר היום (שלישי) כי הסנקציות האמריקניות הנוקשות על משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד פוגעות במאמצי הפיוס האזוריים, שלדבריו יכולים להביא לסיום המלחמה במדינה אחרי עשור.

במסיבת עיתונאים משותפת עם עם עמיתו הרוסי באבו דאבי, שר החוץ של האמירויות קרא ל"פעולה משותפת עם סוריה. הוא אמר כי קמפיין הלחץ הכלכלי האמריקני "מקשה על העניין". הוא קרא להחזיר את סוריה לליגה הערבית, שהשעתה את חברותה אחרי המלחמה, וציין כי הממשלה והמגזר הפרטי "יכולים למלא תפקיד" בהחזרת סוריה "לנורמליות" לאחר שנים של מלחמה הרסנית.

דבריו מדגישים את השינוי בדינמיקה האזורית, לקראת ציון עשור לפרוץ מלחמת האזרחים בסוריה בשבוע הבא. איחוד האמירויות הערביות תמכה באופוזיציה הסורית בשנים הראשונות של המלחמה, אך אחרי שצבא סוריה כבש מחדש את מרבית שטחה של המדינה, בעזרתן של רוסיה ואיראן, האמירויות ומדינות ערביות אחרות התקרבו מחדש לממשלתו של אסד.

שר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן, בפגישה עם שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, באבו דאבי, 9 במרץ 2021. רויטרס
באמירויות רוצים להחזיר את סוריה לליגה הערבית. שר החוץ אל-נהיאן, היום/רויטרס

ב-2018, איחוד האמירויות פתחה מחדש את שגרירותה בדמשק, לראשונה מאז תחילתו של החרם הדיפלומטי הערבי ב-2011.

למרות זאת, הבידוד הכמעט מוחלט של סוריה העמיק אחרי שממשל טראמפ הפעיל ב-2019 את "חוק קיסר". במסגרת החוק, הוטלו סנקציות אישיות על אסד, בני משפחתו ומקורביו, בכירים בכוחות הביטחון ועל הבנק המרכזי וכל מוסד שנקשר למעשי הזוועה במדינה.

אסד אמנם ניצח בשדה הקרב, אך הוא מתמודד עם אתגר גדול עוד יותר לשלטונו, כשיותר מ-80% מאזרחיו חיים בעוני.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, לא התייחס בפירוט למלחמה במהלך מסיבת העיתונאים באבו דאבי, מעבר ללומר שמוסקבה "תומכת בהסדר מדיני" בסוריה כמו גם בלוב ובתימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully