וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקני נפט בסעודיה הותקפו, בממלכה רומזים למעורבות איראן

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 11:21

הממלכה אמרה כי הייתה זו מתקפה כושלת נגד אספקת האנרגיה העולמית, אך אמרו כי היא לא יצאה מתימן למרות קבלת האחריות של החות'ים. המתקן שהותקף היה לחופי המפרץ הפרסי, סמוך לאיראן ועיראק. רסיס טיל בליסטי נחת ליד מתחם מגורים של חברת הנפט הממלכתית

בווידאו: אופטימיות בתימן אחרי הבטחת ארה"ב להסיר את תמיכתה במערכה שמובילה סעודיה/צילום: רויטרס

המורדים החות'ים בתימן שיגרו אתמול (ראשון) מל"טים וטילים לעבר מתקן נפט אסטרטגי ויעדים אחרים בערב הסעודית, בהמשך להסלמה בלחימה בין הצדדים. ריאד אמרו כי הייתה זו מתקפתה כושלת נגד ביטחון אספקת האנרגיה העולמית. משרד ההגנה בריאד אמר כי יורט מל"ט חמוש שהגיע מהים לפני שפגע במתקן אחסון נפט בראס טנורה שלחופי המפרץ הפרסי, ואחד ממתקני טעינת הנפט הגדולים ביותר בעולם.

בנוסף לכך, רסיסים של טיל בליסטי ששוגר לעבר העיר דהראן שבמזרח הממלכה נפלו בסמוך למתחם מגורים המשמש את חברת הנפט הממלכתית והגדולה ביותר בעולם, ארמקו.

בעקבות המתקפות, מחירי הנפט העולמיים זינקו. האתרים שוכנים לחופי המפרץ בסמוך לאיראן ולעיראק ובחריין, וגורמים סעודיים אמרו כי השיגורים לא יצאו מתימן למרות קבלת האחריות של החות'ים. המורדים השיעים נתמכים על ידי איראן, ובספטמבר 2019 הם קיבלו אחריות על המתקפה הנרחבת נגד מתקני הנפט של ארמקו אף שבארצות הברית ובערב הסעודית הטילו את האחריות על איראן, שהכחישה זאת.

עשן מיתמר אחרי מתקפה בסמוך למתקן של ארמקו, דהראן, ערב הסעודית, 7 במרץ 2021. טוויטר, אתר רשמי
עשן מיתמר מאזור דהראן אחרי המתקפה, אתמול/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully