וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמאים לחיסונים ומברכים על הפתיחה: הישראלים נחתו בנתב"ג לחוסר ודאות

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 21:15

הפעימה השלישית של ההקלות נכנסה היום לתוקף, ומאות אזרחים ישראלים ששהו מעבר לים החלו לנחות בנתב"ג. לקראת הבידוד אליו ייכנסו, חלקם מביעים שביעות רצון משינוי המדיניות שנקבע לקראת הצבעתם בבחירות, אך סולדים מאופן קבלת ההחלטות "שעתיים לפני הטיסה"

בווידאו: נוסעים נחתו בנתב"ג וחוברו לצמיד אלקטרוני/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

עם נכונות להתחסן נגד קורונה ולצד תחושת חוסר ודאות, מאות אזרחים ישראלים נחתו היום (שלישי) בנתב"ג, לאחר כניסת הפעימה השלישית של ההקלות לתוקף. לקראת הבידוד אליו ייכנסו, חלקם מביעים שביעות רצון משינוי המדיניות שנקבע לקראת הצבעתם בבחירות, אך סולדים מאופן קבלת ההחלטות "בדקה ה-90".

עומר רבין, אזרח ישראלית שנחת היום בנתב"ג מניו יורק, בה הוא מתגורר, סיפר על החוויה והלין על החלטת הממשלה לאשר את פתיחת השמיים פחות מיממה לפני הטיסה. "הטיסה הייתה בסדר אבל לא מלאה בגלל חוסר הוודאות. אנשים לא רצו לקחת את הסיכון, הרבה יש להם קונקשן והתקנות פה אושרו שעתיים לפני הטיסה שלנו", אמר.

משפחתו של רבין גרה בישראל, והוא מנהל מניו יורק חברה ישראלית. "אני מנסה לחזור מינואר אבל לא היה אפשרי עד עכשיו", הוא הוסיף, ואמר כי הצליח להתחסן בארצות הברית. "אני יכול לעשות בדיקה סרולוגית ואז אין צורך בבידוד, אמרו שזה יקח 36 שעות".

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
ישראלים שבים ארצה בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

נטלי כהן, תושבת אטלנטה לשעבר שעשתה עלייה וחזרה היום גם היא בטיסה מניו יורק, סיפרה על ההתרגשות שהיא חווה. "אני רוצה להתחסן. כשהחיסונים הגיעו לארץ לא היה לי סיכוי, ועכשיו אני צריכה לעשות בידוד של 14 יום, והם ביקשו ממני לעשות בדיקת קורונה בתוך 72 שעות".

"שמעתי שהכל נפתח פה היום בחזרה, המסעדות ובתי הקפה. אני מתרגשת מאוד, כולנו צריכים להתחסן ולחזור לחיים. המשפחה שלי באטלנטה יודעים על החיסונים פה, אבל בארצות הברית זה עוד ייקח להם זמן".

עוד בוואלה!

החל ממחר: נתב"ג ייפתח בהדרגה, מסעדות וכיתות ז'-י' ישובו לפעילות

לכתבה המלאה
נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
באה להתחסן. יובל פרלמן בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

רונה סדן, ששבה ארצה מקולורדו, אמרה כי היא באה לבקר את משפחתה וקבל חיסון. לפני כן, ניסתה סדן לחזור לארץ עם בקשה שהגישה לוועדת החריגים, אך סורבה. "באתי לבקר את המשפחה ולקבל חיסון, באתי גם לקחת את הכלב שלי ג'ואי מישראל לקולורדו. וכמובן גם בשביל הבחירות ופסח ואולי אפילו יום העצמאות", אמרה.

"הטיסה הייתה סבבה, צפופה אבל אני ישנתי, אז אין לי מושג. אצטרך לעשות בידוד ביתי ובדיקת קורונה. החברים שלי בקולורדו עוד לא התחסנו, כרגע מחסנים שם רק צוותי חינוך. פניתי לוועדת חריגים אבל נעניתי בשלילה".

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"פניתי לוועדת חריגים אבל נעניתי בשלילה". רונה סדן והכלב ג'ואי, משמאל/ראובן קסטרו

חנניה אמינוב, גר בפלורידה ושם גם התחסן נגד קורונה, הגיע לביקור של 14 יום בישראל לכבוד חתונה של אחיו ומתכנן להצביע בבחירות. "יש לי תעודת חיסון, ואני רוצה להישאר גם בשביל הבחירות אבל צריך להאריך את השהות בשביל זה".

אמינוב בירך על התנהלות נתב"ג ביום פתיחת השמיים ואמר: "מה שהולך פה זה מעולה. שדה התעופה של ישראל הרבה יותר מסודר מבאמריקה, והעובדים פה הקפידו על הריחוק החברתי".

יובל פרלמן, נערה ישראלית הגרה בדלאס טקסס, שמחה על חזרתה ואמרה כי היא מתכוונת להתחסן. "הטיסה הייתה בסדר. אני לבושה ככה, בחליפה ממוגנת, כי לא רציתי לקחת סיכון, אני באתי להתחסן. באתי לחודש, אהיה גם בפסח, ואני קטינה אז לא אוכל להצביע", אמרה.

היא סיפרה כי "חברים שלי בטקסס התחסנו, ואני אעשה בידוד ביתי אצל סבא וסבתא. אני יודעת שנפתחו פה העסקים אבל אני לא מתכוונת לקחת סיכונים ולהסתובב יותר מדי בארץ".

נחיתת טיסת ישראלים בנתב"ג 7 במרץ 2021. ראובן קסטרו
"שמעתי שהכל נפתח פה היום בחזרה". נטלי כהן, היום/ראובן קסטרו

הנוסעים שנכנסו היום לארץ עושים זאת במסגרת החלטת הממשלה לבטל את האיסור על כניסת ישראלים למדינה שלא דרך ועדת החריגים. לפי ההחלטה, תחילה, מורשים להיכנס לישראל עד אלף נוסעים מדי יום, ובהמשך השבוע תתרחב ההגבלה בהדרגה עד ל-3,000. מהמתווה יוחרגו טיסות ייעודיות של עולים, עובדים זרים חיוניים וספורטאים מקצועיים, שיתאפשרו ללא קשר למכסה.

הטיסות לישראל יגיעו מפריז, לונדון, ניו יורק ופרנקפורט, ואליהן יצטרפו קייב מחר וטורונטו והונג קונג בהמשך השבוע. חובת הבידוד במלוניות תבוטל, ובמקומה תתגבר האכיפה המשטרתית. מבחינת מעברים יבשתיים, הכניסה ממעבר נהר הירדן תתקיים עד פעמיים בשבוע, ומעבר טאבה ייפתח באופן חד פעמי לנכנסים ששהו במצרים עד 3 בפברואר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully