וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ אסרה על חבישת כיסויי פנים בציבור

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 19:30

ההצעה של מפלגת הימין הקיצוני עברה ברוב לפי תוצאות משאל עם, ואף שהיא לא מציינת מפורשת את האסלאם, רבים מכנים אותה "איסור הבורקה". "זה סימן לחירויות הבסיסיות שלנו", אמר חבר מטעם המפלגה

כרזת "לעצור את הקיצוניות" הקוראת להצביע בעד איסור על כיסוי פנים במשאל עם, ציריך, שוויץ, 3 במרץ 2021. Fabrice COFFRINI / AFP, GettyImages
"לעצור את הקיצוניות". כרזה לקראת משאל העם, ציריך/GettyImages, Fabrice COFFRINI / AFP

שוויץ ערכה היום (ראשון) משאל עם על הצעה של מפלגת הימין הקיצוני לאסור על כיסויי פנים, ולפי תוצאות רוב של אזרחים הצביעו בעד. משאל העם, שתוצאותיו מחייבות, נתפס כמבחן של עמדות הציבור במדינה האירופית כלפי המוסלמים.

ההצעה לא הזכירה ישירות את האסלאם, והיא גם נועדה באופן מוצהר למנוע ממפגינים אלימים להסתתר מאחורי מסיכות, אולם פוליטיקאים, כלי תקשורת וקמפיינים שונים תיארו אותה כ"איסור הבורקה". משאל העם נערך במסגרת השיטה השוויצרית של דמוקרטיה ישירה.

"בשוויץ, המסורת שלנו היא שאתה מראה את הפנים שלך. זה סימן לחירויות הבסיסיות שלנו", אמר וולטר וובמן, יו"ר ועדת משאל הם וחבר פרלמנט מטעם מפלגת העם השוויצרית, לפני ההצבעה. הוא אמר כי כיסויי הפנים הם "סמל לאסלאם הקיצוני והפוליטי, שהפך לבולט יותר ויותר באירופה, ושאין לו מקום בשוויץ".

ההצעה גובשה עוד בטרם מגיפת הקורונה, שבעקבותיה נדרש כל אזרח מבוגר לעטות מסיכה במקומות רבים בשל למנוע את התפשטות הנגיף. היא קיבלה תמיכה מספקת להפוך למשאל עם עוד ב-2017.

משאל העם היום מתווסף למערכת היחסים המתוחה בין שוויץ לאסלאם. כבר ב-2009 הצביעו רוב האזרחים בעד איסור על בניית מינרטים חדשים, ושני קנטונים כבר אוסרים לפי חוק מקומי על כיסוי פנים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully