וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהלירה בלבנון בקריסה, גם רכישת חלב הופכת למלחמה

המטבע המקומי צנח השבוע, ומפגינים חוסמים כבישים בשל מהמשבר הכלכלי החמור. הם לא יכולים לגשת לחסכונותיהם, ומחסור במוצרי יסוד הוביל לעימות בסופרמרקט בביירות. "זה לא תמריץ מספיק בשבילכם?", זעם רה"מ היוצא על המו"מ התקוע על הקמת ממשלה, ואיים להפסיק את עבודתו

בווידאו: לקוחות בסופרמרקט בביירות מתקוטטים על אבקת חלב/מתוך טוויטר, עריכה: אסף דרורי

מפגינים בלבנון חוסמים בימים האחרונים כבישים ברחבי המדינה עם צמיגים בוערים, אחרי שהלירה המקומית צנחה לשפל חדש ביום שלישי האחרון. היום (שבת) התאספו מפגינים מחוץ לאיגוד הבנקים ודרשו לקבל גישה לחשבונות שלהם. לאחר מכן, הם צעדו לעבר מבנה הפרלמנט במרכז ביירות כדי להביע את תסכולם כלפי המצב הכלכלי.

המשבר הכלכלי המתמשך, שפרץ ב-2019, מחק מקומות עבודה רבים, הוביל למחסור במזון ורוקן את חסכונותיהם של האזרחים. קריסתה של הלירה לשער של עשרת אלפים לדולר אחד הייתה עבור רבים הקש ששבר את גב הגמל אחרי שמחיריהם של מוצרי יסוד כמו חיתולים ודגני בוקר כמעט שילשו את עצמם מאז תחילת המשבר. בתקרית אחת, שתועדה והפכה ויראלית, התקוטטו צרכנים על אבקת חלב בסופרמרקט בביירות.

הפגנה נגד הממשל הלבנוני בצידון בעקבות המשבר הכלכלי 6 במרץ 2021. רויטרס
מפגינים שורפים צמיגים במחאה נגד הממשלה בעיר צידון, היום/רויטרס

האירוע הוזכר היוםעל ידי ראש הממשלה היוצא, חסן דיאב, שאיים להפסיק מלמלא את חובותיו כדי ללחוץ על הפוליטיקאים במדינה להגיע להבנות על הקמת ממשלה חדשה. "האם הריב על חלב הוא לא תמריץ מספיק כדי להתעלות מעל כל הרשמיות ולסגור עניינים כדי להקים ממשלה?", אמר דיאב, שהתפטר אחרי האסון בנמל ביירות באוגוסט שעבר.

הפגנה נגד הממשל הלבנוני בצידון בעקבות המשבר הכלכלי 6 במרץ 2021. רויטרס
"איך ממשלת מעבר יכולה להתמודד עם האתגרים הללו?"/רויטרס

סעד אל-חרירי, שהיה לפני דיאב בתפקיד קיבל מנדט להרכיב ממשלה חדשה באוקטובר, אך הוא נקלע למבוי פוליטי סתום מול הנשיא מישל עאון. הקהילה הבינלאומית התנתה את הקמתה של ממשלה חדשה ואת העברתן של רפורמות בהעברת סיוע של מיליארדי דולרים.

"המשבר החברתי מחמיר, המשבר הכלכלי מכביד ביותר על המדינה, המשבר הפוליטי הופך סבור יותר ויותר", אמר דיאב. "המדינה מתמודדת עם אתגרים אדירים, שגם ממשלה רגילה לא יכולה להתמודד עמם ללא קונצנזוס פוליטי, אז איך ממשלת מעבר יכולה להתמודד עם האתגרים הללו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully