וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 90 הרוגים בקרבות בין החות'ים לממשלה בצפון המדינה

גורמים צבאיים אמרו כי המורדים השיעים הפרו-איראנים איבדו 58 לוחמים בתקיפות אוויריות של הקואליציה הסעודית במחוז מאריב, בעוד שלכוחות הצבא נהרגו 32 חיילים בעת ניסיונם להדוף את נפילת מעוזם האחרון באזור, בסעודיה, 2 אזרחים, בהם בן 10, נפצעו מרסיסי ירוטים

בווידאו: אופטימיות בתימן אחרי הבטחת ארה"ב להסיר את תמיכתה במערכה שמובילה סעודיה/צילום: רויטרס

לפחות 90 לוחמים נהרגו בקרבות עזים במחוז מאריב שבצפון תימן ביממה החולפת - כך אמרו היום (שבת) גורמים צבאיים לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריהם, הקרבות במחוז העשיר בנפט הותירו 32 הרוגים משורות כוחות הממשלה ושבטים הנאמנים לה, בעוד ש-58 לוחמים חות'ים נהרגו בתקיפות אוויריות של הקואליציה הסעודית. עוד עשרות אנשים נפצעו.

הגורמים אמרו כי הלחימה התנהלה בשש חזיתות, ורק באחת מהן החו'תים הפרו-איראנים הצליחו להתקדם. אובדן מחוז מאריב, מעוזה האחרון של ממשלת תימן בצפון המדינה, תהיה מכה קשה עבורה ועבור הקואליציה הסעודית. מאות אלפי עקורים, השוהים במחנות ברחבי המדבר, נמצאים בסכנה.

המורדים השיעים פתחו במתקפה על המחוז בחודש שעבר, בזמן שארצות הברית החליטה להוציאם מרשימת ארגוני הטרור במטרה לנסות ולקדם את תהליך השלום במדינה. עם זאת, החות'ים הגבירו את שיגורי הטילים והמל"טים לעבר ערב הסעודית, ואתמול נפצעו שני אזרחים, בהם ילד בן עשר, מרסיסי ירוטים בדרום-מערב הממלכה.

המורדים החות'ים בתימן משתתפים במסע הלוויה בצנעא ללוחמים שנהרגו בתקופה האחרונה 16 בפברואר 2021. AP
מנסים להתקדם דרומה. הלוויית לוחמים חות'ים בצנעא, בחודש שעבר/AP

תימן סובלת מאחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר בעולם, אך האו"ם הצליח לאסוף השבוע רק 1.7 מיליארד דולר ממדינות ותורמים שונים, אחרי שהציב יעד של 3.85 מיליארד דולר.

"סיוע הומניטרי לבדו לא יסיים את המלחמה", אמר שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, שהכריז על תרומה של 191 מיליון דולר. הוא קרא לחות'ים השבוע לעצור את המתקפה במאריב ואמר כי ארצות הברית משקיעה מחדש מאמצים דיפלומטיים לסיום המלחמה שהחלה ב-2015.

באחד המהלכים הראשונים שלו בתחום מדיניות החוץ, הכריז נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש שעבר על סיום התמיכה במלחמה בתימן כחלק מאתחול ביחסים עם ערב הסעודית. וושינגטון גם שוקלת עסקאות נשק שחתם הממשל הקודם של הנשיא דונלד טראמפ עם ריאד, והיא עשויה לבטל חלק מהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully