וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר שב"ס הרוויח מאות אלפי שקלים בשנה - למרות שלא היה זכאי לתוספת שכר

עודכן לאחרונה: 5.3.2021 / 16:17

תת-גונדר יובל ביטון החל את דרכו בארגון כרופא שיניים, והתקדם לתפקידי מודיעין ופיקוד. על אף שהפסיק לעסוק ברפואה, הוא המשיך לקבל דירוג שכר גבוה בניגוד לנהלים במשך שנים. גורמים במשרד לביטחון הפנים מחו: "זילות בכספי ציבור". שב"ס: הנושא ייבדק

תת גונדר יובל ביטון. Gov.Il, אתר רשמי
הפרש שכר משמעותי. ביטון/אתר רשמי, Gov.Il

תת-גונדר יובל ביטון, ששימש ראש חטיבת המודיעין בשב"ס, מקבל שכר חודשי של כ-85 אלף שקלים במשך שנים בניגוד לנהלים - כך נודע לוואלה!.

גורמים במשרד האוצר ובמשרד לביטחון הפנים סיפרו כי ביטון התגייס לשב"ס בשנת 1996 לתפקיד רופא שיניים. בשנת 2008 הפסיק לעסוק ברפואה ועבר לשמש קצין מודיעין ביחידות השונות, עד שקודם בשנת 2016 על ידי נציבת שב"ס לשעבר עפרה קלינגר לתפקיד ראש חטיבת המודיעין. ביטון כיהן בתפקיד זה עד ספטמבר 2019, אז הועבר על ידי מ"מ נציב שבס דאז אשר וקנין לתפקיד סגן מפקד מחוז מרכז.

ביטון קיבל תוספת משמעותית לשכר מאחר ששימש כרופא שיניים בארגון. ברגע שעזב את תפקידי הרפואה בשב"ס ועבר לתפקידים מודיעיניים ופיקודיים, דירוג השכר שלו כרופא היה אמור להתבטל. השכר החודשי שלו היה אמור להיות כ-45 אלף שקלים - הפרש גדול לעומת השכר שקיבל בפועל מאז מונה לתת-גונדר לפני כחמש שנים.

עפרה קלינגר, נציבת בתי הסוהר. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
קידמה את ביטון. קלינגר/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

חריגת השכר התגלתה לאחרונה בביקורת, והעלתה את חמתם של בכירים במשרד לביטחון הפנים ובאגף התקציבים באוצר שלא הבינו איך במשך שנים קיבל ביטון שכר של רופא למרות שלא עסק ברפואה בשב"ס. "מדובר בזילות גמורה בכספי ציבור. מפכ"ל המשטרה ונציבת שב"ס לא מרוויחים את הסכומים האלה בחודש", אמרו גורמים במשרד לביטחון הפנים.

כעת בודקים בשב"ס ובמשרד האוצר כיצד המשיך ביטון לקבל דירוג שכר של רופא ומי מהפיקוד בשב"ס אישר זאת בניגוד לכל הנהלים. ביטון, שלא נכלל בסבב המינויים האחרון של נציבת שב"ס קטי פרי, הודיע כי יפרוש בקרוב מהארגון.

למרות זאת, בכירים במשרד האוצר ובמשרד לביטחון הפנים סבורים כי עליו להשיב חלק מהכסף לקופת המדינה. בשב"ס בודקים אם ישנם קצינים נוספים שקיבלו תוספות שכר שלא הגיעו להם.

עוד בוואלה!

לאחר שהוצא לחופשה בעקבות חקירתו: בכיר שב"ס אשר שריקי פורש מהארגון

לכתבה המלאה

שב"ס: "נוהגים וננהג על פי חוק"

משב"ס נמסר בתגובה כי "עם כניסתה של נציבת בתי הסוהר לתפקיד, סיכמה עם תג"ד ביטון את נושא פרישתו לאחר כ-28 שנות שירות. לעניין סוגיית השכר, הרי ששב"ס נוהג וינהג על פי חוק ובהתאם להנחיות ונהלי משרד האוצר. הנושא ייבדק על ידי הגורמים המקצועיים הרלוונטיים".

תת-גונדר ביטון סירב להגיב לפניית וואלה!.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully